Annika Rydström ny VD för HoistLocatel AB

Igår, den 2 mars, tog Annika Rydström över tjänsten som operativ VD för HoistLocatel AB efter Christopher Upmark, som innehaft VD-posten de senaste 15 åren.

Christopher Upmark grundade företaget 1994 tillsammans med nuvarande koncernchef Malcolm Lindblom. Christopher Upmark kommer att stanna kvar i bolaget som aktieägare och styrelseledamot. Han kommer även att arbeta med strategiskt styrelsearbete inom den Hoistägda koncernen Hoist Energy, som arbetar med energieffektivisering för fastigheter i Sverige och Norge.

– Jag är övertygad om att vi har gjort ett bra val av ny VD. Annika Rydström har stor erfarenhet och ett driv som vi ägare värdesätter högt. Att hon har suttit flera år i den svenska ledningsgruppen och känner till bolagets organisation och dess DNA väl, betyder mycket. Annika är en bra ledare som gillar när det går undan och tar ofta beslut som leder till resultat. Jag är övertygad om att hon kommer att lyckas förvalta det som är bra, och utveckla det som kan göras bättre, säger Christopher Upmark.

Annika Rydström har en bakgrund som VD för Add Profile AB och har sedan 2008 arbetat på HoistLocatel som sälj- och produktchef för affärsområdet Hotellinteriör & Gästgåvor.

– Att ta över som VD för HoistLocatel AB är en spännande utmaning som jag ser mycket fram emot. Jag kommer att fortsätta arbeta enligt företagets strategier och uppsatta mål där fokus är att erbjuda svensk hotell- och besöksnäring helhetslösningar som ger en effektivare hotelldrift, säger Annika Rydström.

HoistLocatels verksamhet bestod i början av att hyra ut minibarer till hotell. Idag är HoistLocatel Group en internationell koncern, representerat i 14 länder och Europas största leverantör av system, produkter och tjänster till hotellmarknaden.

– Det har varit en otroligt rolig resa att driva upp företaget från start till där vi är idag och jag är mycket stolt över den fantastiska utveckling vår verksamhet haft under dessa år. HoistLocatel är idag ett finansiellt mycket starkt bolag som har kunder inom alla segment och genom en stor drivkraft hos vår personal har vi lyckats infria våra högt uppsatta mål. Jag kommer aldrig att förlora min passion för HoistLocatel eller tappa intresset för hur bolaget utvecklas, avslutar Christopher Upmark.

Christopher Upmark, HoistLocatel AB
E-post: christopher.upmark@hoistlocatel.com
Tel: 08-555 685 00

Om HoistLocatel

HoistLocatel utvecklar system, produkter och tjänster till fristående hotell, hotellkedjor, sjukhus och offentlig miljö i Europa och Mellanöstern. Företagets affärsidé är att erbjuda helhetslösningar som ökar kundernas lönsamhet. HoistLocatel är resultatet av sammanslagningen av Hoist Technology som grundades 1994 och Locatel som grundades 1962. Det är baserat i Sverige (HK) och är verksamt i 14 länder i Europa och Mellanöstern. HoistLocatel har också ett inköpskontor i Kina och är representerade genom återförsäljare i Europa, Afrika, Asien och Mellanöstern. HoistLocatel omsätter cirka 900 MSEK på årsbasis och har cirka 450 anställda.