Hoist Group förvärvar HotelEngine

Den 14 oktober 2019 köpte Hoist Group upp HotelEngine, en online-plattform som sömlöst integreras med hotellwebbplatser för att förbättra bokningsprocessen online.

HotelEngine är ett flexibelt system för hotellägare med syftet att göra bokningsprocessen till en behaglig upplevelse både för hotellet och för gästen. Det innehåller bland annat en presentkortsfunktion som integreras både med webbplatsen och online-bokningssystemet. HotelEngine har en ansedd position i branschen och används av många stora hotell och resortanläggningar. Det nya förvärvet stärker Hoist Group i arbetet med att hjälpa sina kunder att öka antalet direktbokningar.

”HotelEngine kompletterar våra PMS-lösningar genom funktionaliteten av en fullständig bokningsmotor. Efter många år på den nordiska marknaden har HotelEngine fått ett starkt rykte av att följa kundutvecklingen och de snabba tekniska förändringar som skett inom området för hotelldistribution. Hoist Group ser fram emot att fortsätta förbättra kundupplevelsen och öka kvaliteten på hotellservice” säger Alfonso Tasso, VD för Hoist Group.

”Vi har med framgång försett våra kunder i Norden med funktioner för både bokningsmotorer och presentkort kombinerat med ledande PMS-system. Vi hoppas att våra kunder kommer glädjas åt att våra produkter också inkluderar en sömlös integration med Hoist Groups utbud av andra lösningar, såsom Property Management-system, Mobile Key, TV och WiFi-portaler” säger Tero Raitanen, VD för HotelEngine.

För mer information vänligen kontakta:

Ann-Sophie Modigh, CMO, Hoist Group
E-post: ann-sophie.modigh@hoistgroup.com

Tero Raitanen, VD, HotelEngine
E-post: tero.raitanen@hotelengine.eu

Hoist Group levererar tekniska lösningar till hotell, som gör det möjligt för dem att skapa sammanhängande digitala resor för gästerna. Hoist Group optimerar gästlösningarna genom att korrelera och analysera data som kommer från deras innovativa bokningssystem, IP-nätverk, internettjänster och TV-innehåll samt från många andra digitala beröringspunkter. Hoist Group har sitt huvudkontor i Stockholm och 20 kontor i EMEA-regionen, som med nästan 500 engagerade medarbetare betjänar över 8000 unika hotell.

HotelEngine kompletterar våra PMS-lösningar genom funktionaliteten av en fullständig bokningsmotor. Efter många år på den nordiska marknaden har HotelEngine fått ett starkt rykte av att följa kundutvecklingen och de snabba tekniska förändringar som skett inom området för hotelldistribution. Hoist Group ser fram emot att fortsätta förbättra kundupplevelsen och öka kvaliteten på hotellservice.
Alfonso Tasso, VD för Hoist Group
Vi har med framgång försett våra kunder i Norden med funktioner för både bokningsmotorer och presentkort kombinerat med ledande PMS-system. Vi hoppas att våra kunder kommer glädjas åt att våra produkter också inkluderar en sömlös integration med Hoist Groups utbud av andra lösningar, såsom Property Management-system, Mobile Key, TV och WiFi-portaler.
Tero Raitanen, VD för HotelEngine