Hoist Group ingår partnerskap med Apartment Hotel KIDE Ltd.

Hoist Group AB Oy och Apartment Hotel KIDE Ltd. har tecknat ett avtal där Hoist Group kommer att vara leverantör av bokningssystem, lås, WiFi-nätverk och TV-tjänster åt hotellet. Denna omfattande paketlösning kommer att implementeras på KIDE Hotel by Iso-Syöte som ligger vid fjället Iso-Syöte i norra Finland. Hotellet är för närvarande under uppbyggnad men förväntas öppna dörrarna i november.

”Vi är mycket nöjda över att Apartment Hotel KIDE Ltd. litar på Hoist Groups kunskap, produkter och tjänster. Vi har över 20 års erfarenhet av design, implementering, utveckling och underhåll av de tekniska system som är avgörande för en hotellverksamhet”, säger Taneli Haapala, VD för Hoist Group Finland & Baltikum.

”För oss är Hoist Group ett klart och välgrundat val som vår leverantör av produkter och tjänster. Det är en fördel att alla system är helt integrerade från en enda leverantör. Vi ville ha en långsiktig partner som ständigt utvecklas tekniskt, samt en partner som finns lokalt och förstår vår verksamhet som hotell. Hoist Groups innovativa digitala och mobila lösningar spelar en nyckelroll”, säger Jorma Terentjeff, ägare av Apartment hotel KIDE Ltd.

Båda parter förväntas samarbeta kring andra möjliga förvärv och eventuella framtida expansionsplaner för KIDE Hotel by Iso-Syöte.

För mer information:
Taneli Haapala, VD, Hoist Group Finland & Baltikum
+358 40 504 4101 eller e-post taneli.haapala@hoistgroup.com

Jorma Terentjeff, VD, Apartment Hotel KIDE Ltd.
+358 400 682 112 eller e-post jorma.terentjeff@avanti.fi

Hoist Group

Hoist Group utvecklar omfattande lösningar för hotellägare. Med över 20 års beprövad erfarenhet av gästfrihet är Hoist Group marknadsledande inom området för innovativt höghastighetsinternet, konferensservice, TV- och innehållsapplikationer, PMS och kontorsprogramvara och andra gäst- och rumsprodukter. Flera hotellkedjor och oberoende marknadsledande hotell har placerat sitt IT-system i händerna på Hoist Group. Företaget har sitt huvudkontor i Sverige och har kontor i totalt 18 länder i EMEA-regionen.

www.hoistgroup.com

Apartment Hotel KIDE Ltd – KIDE Hotel by Iso-Syöte

KIDE Hotel by Iso-Syöte är ett lägenhetshotell som kombinerar en aktiv och digital livsstil i hjärtat av Iso-Syöte. Iso-Syöte erbjuder skidåkning och en fantastisk utsikt över norrsken likväl som joggingspår, svampplockning och mountainbike. Hotellets centrala läge garanterar enkel tillgång till hela utbudet i området, även utan bil, året runt!

www.hotellikide.fi/en

För oss är Hoist Group ett klart och välgrundat val som vår leverantör av produkter och tjänster. Det är en fördel att alla system är helt integrerade från en enda leverantör. Vi ville ha en långsiktig partner som ständigt utvecklas tekniskt, samt en partner som finns lokalt och förstår vår verksamhet som hotell. Hoist Groups innovativa digitala och mobila lösningar spelar en nyckelroll.
Jorma Terentjeff, ägare av Apartment hotel KIDE Ltd.
Vi är mycket nöjda över att Apartment Hotel KIDE Ltd. litar på Hoist Groups kunskap, produkter och tjänster. Vi har över 20 års erfarenhet av design, implementering, utveckling och underhåll av de tekniska system som är avgörande för en hotellverksamhet.
Taneli Haapala, VD för Hoist Group Finland & Baltikum