Hoist Group och HUS 57 skapar unika gästupplevelser med modern teknik

I början av nästa år är det dags för invigning av Best Western Plus HUS 57 - Ängelholms nya mötesplats. HUS 57 kommer bli ett modernt cityhotell med 112 rum, restaurang och flera konferenslokaler. Innovativ teknik genomsyrar projektet vilket är en av anledningarna till varför de har vänt sig till en av de största aktörerna på marknaden inom WiFi-lösningar, konferensservice, TV-lösningar och bokningssystem - Hoist Group.

På en klassisk Ängelholmsadress skapas just nu en spännande och inspirerande arena för såväl Ängelholmaren som turisten.

”Vi vill skapa ett välkomnande vardagsrum mitt i stadens puls. En modern mötesplats som är tillgänglig från morgon till kväll både för hotellgäster och övriga besökare”, säger Sara Nilsson, Pre-Opening Manager, Best Western Plus HUS 57

HUS 57:s ambition är att ligga i framkant vad gäller teknik och att erbjuda sina gäster nya lösningar. De efterlyste en samarbetspartner som matchade deras önskemål och fann det de sökte i Hoist Group. Hoist Group kommer att leverera allt från TV och IT-infrastruktur till elektroniska hotellås och det välkända bokningssystemet HotSoft.

”Ända sedan vår första kontakt med HUS 57 har deras moderna tekniktänk lyst igenom. Deras ambition går helt i linje med vår strävan efter att hjälpa våra kunder att finna den ultimata lösningen för en kundanpassad teknikmiljö”, säger Patric Nilfjord, Försäljningschef TV/IT Hoist Group.

”Det fungerar bra med Hoist Group som leverantör och vi har en givande personlig kontakt. Det är viktigt för oss att våra leverantörer kan sätta sig in i vår situation och se saker från vår synvinkel. Dagens gäster förväntar sig ny teknik och att vi ska tillgodose det behovet på hotellet”, fortsätter Sara Nilsson.

HUS 57 vill att hotellets gäster ska känna ”WOW” när de besöker hotellet. Överraskningen för gästen skall vara tekniken, den unika servicen samt passionen för mat och kultur som tillsammans ska ge gästen en unik upplevelse.

Patric Nilfjord, Försäljningschef TV/IT Hoist Group
Telefon: 08-555 685 27
E-post: patric.nilfjord@hoistgroup.com

Mobil: 076-23 77 551
E-post: sara.nilsson@HUS57.se

Hoist Group är en helhetsleverantör till hotell, sjukvårdssektorn och offentlig verksamhet. Med mer än 20 års beprövad erfarenhet inom hotellbranschen är Hoist Group marknadsledande inom innovativa höghastighetslösningar för internet, konferensservice, TV-lösningar, boknings- och Back Office-system. Hoist Group har sitt huvudkontor i Sverige och har totalt 17 kontor runt om i EMEA-regionen. Läs mer om Hoist Group på www.hoistgroup.com

Om Best Western Plus HUS 57
Best Western Plus HUS 57 kommer att drivas av operatörerna Pia Hansson och Mattias Frisk. HUS 57 består av två sammanhängande byggnadskroppar, en ombyggd del med tre våningar och källare samt en nybyggd del med sex våningar. Inredningskonceptet är utformat av SPIK Studios som har stor erfarenhet av hotell- och restaurangbranschen. Restaurangen kommer att ha öppet för lunch, middag, kaffe, vin och cocktails och menyn beskrivs som en blandning av klassiska rätter och överraskande smaker där grönsaker och vegetariskt gärna får spela huvudroll – ”Skåne och eko är reko”. Förutom allt detta kommer hotellet även kunna erbjuda sina gäster en modern spaanläggning, relax och gym.

Patric Nilfjord, Försäljningschef TV/IT Hoist Group