Hoist Group presenterar lanseringen av Program Phoenix

Med sin nya prenumerationsaffärsmodell skapades Program Phoenix för att hjälpa EMEA-hotell att snabbt återhämta sig från effekterna av COVID-19

Besöksnäringen har påverkats hårt av COVID-19. Men den goda nyheten är att hotell runt om i världen åter öppnar sina dörrar. Dock till en ny, omvandlad, socialt distanserad gästupplevelse med ett primärt fokus på strikta hälso- och säkerhetsriktlinjer.

Idag lanserar Hoist Group ”Program Phoenix” för att stödja hotell i hela Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). Inte bara för att uppfylla de nya kraven som ställs efter COVID-19 utan också för att hjälpa hotellen att börja blomstra igen i denna nya utmanande miljö. “Program Phoenix, som består av 20 specialerbjudanden, är det bredaste, mest ambitiösa stödprogrammet i branschen hittills, och vi är mycket stolta över att kunna lansera detta idag.“ säger Alfonso Tasso, CEO för Hoist Group.

Phoenix är ett bevis på den breda produktportfölj som Hoist Group erbjuder: Online incheckning, Presentkortslösning, Mobile key, Fjärrkontroll via smartphone, Cast to TV, Wi-Fi, Programvara för personalhantering etc.

Program Phoenix är tillgängligt och öppet för alla hotell, inte bara befintliga Hoist Group-kunder. Det är gratis att gå med, och för de hotell som gör det kommer de att få tillgång till en mängd resurser inklusive videor gällande social distansering, personliga konsultationssamtal, guider och checklistor.

Utöver detta inkluderar Phoenix, i samarbete med utvalda branschpartners, också tillgång till ett brett utbud av tekniska lösningar och produkter. Varav många är tillgängliga antingen kostnadsfritt eller till ett specialerbjudande för de hotell som går med.

Tasso tillägger – “Det gläder mig enormt att lansera Program Phoenix för att möjliggöra återhämtning för alla hotell, men även Hoist Groups nya prenumerationsbaserade affärsmodell. Detta för att avlasta hotell vid investeringar för att möta de nya teknikkraven som medförs av COVID-19.” Denna nya prenumerationsbaserade affärsmodell kommer att underlätta genom att låta hotell använda ny teknik för en enkel, månatlig fast avgift. Tasso sammanfattar, “Vi måste dra vårt strå till stacken för att hjälpa hotellbranschen att återhämta sig, anpassa sig och blomstra igen. Att ändra vårt betalsätt och att införa en mycket enklare modell är en viktig del av denna insats.”

Läs mer om Program Phoenix här.

För frågor:

Andreas Larsson
VD Hoist Group Sverige
andreas.larsson@hoistgroup.com

Hoist Group tillhandahåller tekniska lösningar för hotell, vilket möjliggör smidig hantering av sömlösa digitala resor för hotellets gäster. Hoist Group optimerar gästservicen genom att sammanbinda och analysera data som kommer från dess innovativa system för bokning samt facilitetshantering, IP-nätverk, Wi-Fi och TV-innehåll samt flera andra digitala punkter. Hoist Group har sitt huvudkontor i Stockholm med 20 kontor i hela EMEA och har nästan 500 engagerade anställda som hjälper över 8000 unika hotell.

www.hoistgroup.com

16 olika hotellrelaterade produkter – varav många är kostnadsfria
10 videor med praktiska Covid-19-relaterade råd
3 checklistor för driftkontroller av era hotellsystem
Twittra det här
En timmes kostnadsfri konsultering gällande hur du kan använda hotellrelaterade produkter, tjänster och teknik för att övervinna effekterna av Covid-19
Twittra det här

Comprising 20 very special offers, Program Phoenix is the broadest, most ambitious support program in the industry to date, and we are very proud to bring this to market today.
Alfonso Tasso, CEO för Hoist Group