Hoist Group presenterar ny verkställande direktör i Norge

Helge Solbakken har över 25 års erfarenhet i IT-och konsultbranschen på internationella bolag. Nyligen från iStone Norway som VD, tidigare också affärsutveckligschef på Avande Norway. Lång erfarenhet från industriell tillverkning, detaljhandel och distribution.

Helge Solbakken, VD, Hoist Group Norge

Telefon: +47 932 99 100Email: helge.solbakken@hoistgroup.com”Vi vill alla tacka Christin Grevstad Thielemann, vår avgående VD, för att hon har byggt upp Hoist Group Norge till det framgångsrika bolag det är idag. Vi vill också välkomna Helge till Hoist Group. Hans långa erfarenhet från mjukvaruutveckling kommer hjälpa oss att nå de mål vi har med innovativa digitala lösningar. Norge har stort potential att växa ytterligare och visa vägen i vår bransch, mot integrerade kopplingar och hotelldata”, säger Alfonso Tasso, CEO för Hoist Group.

Telefon: +47 932 99 100

Email: helge.solbakken@hoistgroup.comFrån och med januari 2019, är vi stolta att presentera Norges nya verkställande direktör, Helge Solbakken. Helge tar över positionen från Christin Grevstad Thielemann, som efter 18 år på Hoist Group nu går vidare till nya utmaningar.

”Jag ser framemot att leda Hoist Norge till nästa nivå med stort fokus på kunder, anställda och våra framtida lösningar. Vi har en stark marknadsposition i Norge och vår tillväxtplan de kommande åren är att fortsätta utveckla kundrelationen med de stora hotellkedjorna och fristående hotellen. Vi kommer också att se över möjligheten att skapa nya kundsegment inom hospitality-marknaden. Vi kommer att supportera och hjälpa våra kunder med deras digitala övergångar inom hotell och hospitality genom att fortsätta utveckla innovativa datacentriska lösningar”, säger Helge Solbakken.Hoist Group Norge består av över 40 medarbetare med kontor i Oslo och Trondheim. Hoist Group fortsätter att växa och är ledande leverantör av teknik inom hotellbranschen, levererar både till stora kedjor och mindre independenthotell.

Telefon: +47 932 99 100

Email: helge.solbakken@hoistgroup.com

Hoist Group är en helhetsleverantör till hotell och offentlig verksamhet. Med mer än 20 års beprövad erfarenhet inom hotellbranschen är Hoist Group marknadsledande inom innovativa höghastighetslösningar för internet, konferensservice, tv-lösningar, boknings- och back office-system. Hoist Group har sitt huvudkontor i Sverige och har totalt 18 kontor runt om i EMEA-regionen.