Hoist Technology Group förvärvar Restech Reservation Technology

Den 1 september 2012 förvärvade Hoist utvecklings- och säljbolaget Restech som arbetar med onlinebokning och bokningssystem. Restech blir nu en naturlig del av Hoist som bland annat utvecklar bokningssystemet HotSoft. Detta bäddar för en snabbare och mer kostnadseffektiv utveckling med fler funktioner för HotSoft- och Restech-kunderna, som idag är cirka 500 bara i Norden.

– Det här är en klockren affär där möjligheterna med att integrera HotSoft med Restechs system skapar en unik heltäckande plattform för hotell och destinationer. Tillsammans med våra molntjänster blir vi en komplett leverantör med bokningssystem, onlinebokning, websidor, installation, service, support och finansiering med mera. Kunderna kan hitta allt inom området under ett och samma tak, säger Malcolm Lindblom, koncernchef för Hoist Technology Group.

Både HotSoft och Restechs system kommer att bli bokningsbara såväl online som lokalt för alla typer av produkter och verksamheter som till exempel rum, konferens, spa/aktivitet och skidhyra. Utvecklingen kommer också att fokuseras på integration mot externa kanaler för försäljning och hantering av inkommande bokningar.

– Att systemen använder en gemensam webplattform gör att vi kan lägga ytterligare fokus på att hjälpa våra kunder att få in bokningar via webben. Våra kunder kommer också att få ökade möjligheter att distribuera rum via externa kanaler, säger Anders Yngvesson, VD för Restech Reservation Technology.

Malcolm Lindblom, koncernchef, Hoist Technology Group AB, 08-555 164 00
Anders Yngvesson, VD, Restech Reservation Technology AB, 035-17 81 25

Om Hoist Technology Group AB
Hoist Technology samarbetar med hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemlösningar för ökad lönsamhet hos hotell, spa och konferensanläggningar. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum, och har ett inköpskontor i Kina. Hoist finns representerade genom återförsäljare i Asien och Afrika. Hoist Technology Group omsätter cirka 530 MSEK på årsbasis och har cirka 180 anställda. Läs mer på www.hoistgroup.com