Hoist Technology lanserar gästserviceportal

Hoist Technology lanserar nu en gästserviceportal där hotellgästen får tillgång till hotellinformation och hotelltjänster direkt i sin smartphone eller surfplatta. Med gästserviceportalen kan hotellet enkelt ge sina gäster uppdaterad information och erbjudanden direkt när de loggar in på WiFi-nätet.

Gästserviceportalen fungerar som landningssida som gästerna kommer till när de loggar in på hotellets WiFi-nät. Hotellen kan även ge gästerna tillgång till portalen via Smart TV.

– Vi har tagit fasta på att det ska vara enkelt för gästen att logga in och hitta all information om hotellet under sin vistelse. Det ska dessutom vara enkelt för hotellet att uppdatera informationen och skapa merförsäljning genom erbjudanden, säger John Cidh, Sales & Product Manager, Hoist Cloud & WiFi.

Hotellen väljer själva vilken information och vilka tjänster som ska finnas i portalen, men exempel är information om erbjudanden, restaurangmenyer och öppettider, roomservice, transportinformation, länkar till turistinformation och flygincheckning, möjlighet att uppgradera till snabbare WiFi eller direktlänkar till de största streamingtjänsterna.

– Med gästserviceportalen kan hotellen erbjuda sina gäster information och tjänster via den kanal som gästerna helst väljer idag, det vill säga sina egna uppkopplade enheter. Prisbilden är unik i marknaden genom skalbarhet anpassad till antalet gästrum. Detta möjliggör för mindre hotell att få tillgång till något som oftast bara stora hotell kunnat investera i, säger John Cidh.

Hoist Technology erbjuder även kompletta WiFi-lösningar som bland annat ger möjlighet att erbjuda boende och icke boende anpassad information i gästserviceportalen samt olika bandbredd och tidsbegränsning.

John Cidh, Sales & Product Manager, Hoist Cloud & WiFi, 08-555 164 00

Om Hoist Technology Group AB
Hoist Technology utvecklar och levererar system, produkter och tjänster till hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemlösningar för ökad lönsamhet hos hotell, spa och konferensanläggningar. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum, och har ett inköpskontor i Kina. Hoist finns representerade genom återförsäljare i Asien, Europa och Afrika. Hoist Technology Group omsätter cirka 530 MSEK på årsbasis och har cirka 200 anställda.

Taggar: