Hoist Technology lanserar hotellås

Den 1 mars 2012 utvidgar hotelleverantören Hoist Technology sortimentet med RFID-dörrlås. Dörrlåsen har stor efterfrågan på marknaden och kommer att marknadsföras i Norden, Baltikum, Ryssland och Polen.

RFID-tekniken (Radio Frequency Identification) är trådlös och därför behöver gästen bara hålla upp sitt nyckelkort framför låset för att låsa upp. Nyckelkorten kodas med ny information varje gång en gäst checkar in vilket betyder att nyckelkortet bara fungerar till rummet under gästens vistelse.

– Vi ska ge befintliga låsleverantörer en utmaning genom vårt lås enkelhet, design och pris och genom att vi erbjuder låsen med en finansieringslösning. Vårt kontor i Shanghai arbetar löpande med att utveckla låsen och vi ser stora tekniska möjligheter för framtiden, som exempelvis integration med Smartphones, säger Annika Rydström, Sales & Product Manager för Comfort Design, Hoist Technology AB.

Låssystemet kan integreras med de större bokningssystemen vilket förenklar hanteringen av nyckelkorten vid in- och utcheckning.

– I och med att vi säljer bokningssystem efterfrågar våra kunder ofta kombinationslösningar med RFID-lås. För att möta våra kunders önskemål och erbjuda ökad service utökar vi därför vårt sortiment, säger Annika Rydström.

För mer information kontakta:
Annika Rydström, Sales & Product Manager för Comfort Design
Tel. +46 8 555 164 00

Om Hoist Technology
Hoist Technology samarbetar med hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemlösningar för ökad lönsamhet hos hotell, spa och konferensanläggningar. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum, och har ett inköpskontor i Kina. Hoist finns representerade genom återförsäljare i Asien och Afrika. Hoist omsätter cirka 500 MSEK på årsbasis och har cirka 180 anställda. Läs mer på www.hoistgroup.com

Taggar: