Hoist Technology levererar allt inom IT och IPTV till Story Hotel (Signalfabriken)

I oktober 2013 öppnar det nya hotellet Story Hotel (Signalfabriken) i Sundbyberg och de anlitar Hoist Technology för att bygga WiFi-lösning och infrastruktur för IT-miljön samt leverera en komplett hotell-tv-lösning för IPTV. Hotellet ligger i det nybyggda kvarteret Signalfabriken som kommer att erbjuda en småstad i småstaden.

– Som hotellägare kan det vara svårt att välja rätt tekniklösning eftersom man aldrig kan vara säker på vad som gäller när hotellet väl öppnar, men här tycker jag att Hoist Technology ligger i framkant och är väldigt snabba på att hänga med i utvecklingen. Vi har tidigare köpt bland annat IT, WiFi och tv-system av dem till Story Hotel på Riddargatan och vi väljer nu att utöka samarbetet, säger Sören Hullberg, VD och Partner, Story Hotel Holding AB.

Hoist Technology kommer att projektera för WiFi-nätet och konstruera det med produkter från Aruba Networks samt bygga infrastrukturen för IT-miljön med kabeldragning och switchar. Story Hotel (Signalfabriken) har valt en hotell-tv-lösning med LED-tv från Philips och en huvudcentral som hanterar IPTV. Hoist kommer även att leverera minibarer och safe. Hela affären täcks av en finansieringslösning från Hoist Technology.

– Det känns väldigt kul att Story Hotel väljer att utöka samarbetet med oss. Vi erbjuder innovativa tekniska lösningar tillsammans med attraktiva finansieringslösningar och installation, service och support och det gör oss till en unik leverantör på marknaden, säger Christopher Upmark, VD för Hoist Technology AB.

Story Hotel (Signalfabriken) kommer att ha 83 rum samt Restaurant & Bar och kvarteret Signalfabriken kommer förutom bostäder också att erbjuda bland annat shopping och bibliotek.

Christopher Upmark, VD, Hoist Technology AB, tel. 08-555 164 00

Sören Hullberg, VD och Partner, Story Hotel Holding AB, tel. 08-545 039 40

Om Hoist Technology Group
Hoist Technology utvecklar och levererar system, produkter och tjänster till hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemlösningar för ökad lönsamhet hos hotell, spa och konferensanläggningar. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum, och har ett inköpskontor i Kina. Hoist finns representerade genom återförsäljare i Asien, Europa och Afrika. Hoist Technology Group omsätter cirka 530 MSEK på årsbasis och har cirka 180 anställda. Läs mer på www.hoistgroup.com

Om Story Hotel
Story Hotel öppnade sitt första hotell 2009 på Riddargatan 6 i Stockholm. Inredningen är inspirerad av slitna New York-krogar och bohemiska Parishotell och har en personligt cool och urban känsla. Hotellet har 83 rum samt Story (Kitchen) som serverar ett modernt skandinaviskt kök, Story (Bar) som har blivit känt för sina cocktails och för sin musik med DJs och live-musik fyra kvällar i veckan och Story (Café) som är en uppskattad lunchrestaurant med hälsotallrikar, sallader, wraps, juicer och husmanskost. Läs mer på www.storyhotels.com

Vi erbjuder innovativa tekniska lösningar tillsammans med attraktiva finansieringslösningar och installation, service och support och det gör oss till en unik leverantör på marknaden.
Christopher Upmark, VD, Hoist Technology AB