Hoist Technology levererar helhetslösning till Melody Hotel

Den 7 maj öppnar Melody Hotel på Djurgården i samma hus som popmusikmuseet Swedish Music Hall of Fame och ABBA the Museum. Melody Hotel anlitar Hoist Technology för leverans av bland annat skräddarsydd WiFi-lösning, bokningssystemet HotSoft 8, minibarer, och hotell-tv med Eclipse Connected informations- och underhållningsportal.

Melody Hotel blir ett 4-stjärnigt hotell med 50 rum, gym och restaurangen Melody Wine & Food med inriktning på amerikanska viner. Hotellet drivs av Villa Källhagen Hotel & Restaurants och kommer i samarbete med Swedish Music Hall of Fame att ge en känsla av musikupplevelser i hela huset.

– Vi valde Hoist Technology som leverantör eftersom vi har en gammal relation genom Villa Källhagen och de är mycket duktiga på det de gör. HotSoft har vi bra erfarenheter av sedan tidigare och Eclipse Connected valde vi på rekommendation av Hoist, säger Claes Livijn, VD för Melody Hotel och Villa Källhagen.

Hoist Technology är totalleverantör till hotellbranschen och kommer att leverera och installera system och produkter från stora delar av utbudet. Installationerna ska vara färdiga den 15 april och företaget ansvarar därefter för service och support.

– Att vi får förtroendet att leverera från i stort sett hela vårt koncept visar att vi har ett bra erbjudande med fördelen att våra kunder kan använda samma leverantör till många olika hotellspecifika lösningar. Vi tycker självklart att det är jättekul att få vara med som leverantör till den här storsatsningen på att lyfta fram Sveriges rika popmusikkultur, säger Christopher Upmark, VD för Hoist Technology AB.

Christopher Upmark, VD, Hoist Technology, 08-555 164 00
Claes Livijn, VD, Melody Hotel, 0708-460 200

Om Hoist Technology Group AB
Hoist Technology utvecklar och levererar system, produkter och tjänster till hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemlösningar för ökad lönsamhet hos hotell, spa och konferensanläggningar. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum, och har ett inköpskontor i Kina. Hoist finns representerade genom återförsäljare i Asien, Europa och Afrika. Hoist Technology Group omsätter cirka 530 MSEK på årsbasis och har cirka 180 anställda. Läs mer på www.hoistgroup.com