HoistLocatel exklusiv representant för offentlig visning av HockeyAllsvenskan Live

I år är HockeyAllsvenskan extra het då två lag kommer att gå upp i SHL och ytterligare två lag kommer att kvala om plats till SHL. HockeyAllsvenskan har valt HoistLocatel som exklusiv representant för hantering av de offentliga visningsrättigheterna för HockeyAllsvenskan Live samt S24s sändningar av HockeyAllsvenskan.

Tillsammans med Viasat Hockeys sändningar från HockeyAllsvenskan innebär detta att sportbarer och restauranger nu har möjligheten att visa samtliga matcher från ligan.

– Vi är väldigt nöjda med att kunna öka exponeringen av HockeyAllsvenskan till sportbarer och därmed ytterligare höja intresset för svensk ishockey på bred front, säger Stefan Bengtsson, VD för HockeyAllsvenskan.

HoistLocatel är Sveriges största leverantör av kanalrättigheter till företagsmarknaden och hanterar sedan tidigare alla offentliga visningsrättigheter för Viasats kanaler. Detta innebär att HoistLocatel är exklusiv representant för visningsrättigheterna till företagsmarknaden för samtliga matcher i HockeyAllsvenskan.

– Vårt mål är att kunna erbjuda våra kunder det absolut bästa utbudet av sportsändningar och därför är vi väldigt glada att vi har fått det här förtroendet från HockeyAllsvenskan, säger Mikael Svensson, KAM Offentlig visning, HoistLocatel.

HockeyAllsvenskan drar igång den 10 september och första matchen går mellan Timrå IK och Mora IK.

Mikael Svensson, KAM Offentlig visning, HoistLocatel, tel. 040-625 27 00
Stefan Bengtsson, VD, HockeyAllsvenskan, tel. 08-502 18 10

Om HoistLocatel
HoistLocatel utvecklar och levererar system, produkter och tjänster till fristående hotell och hotellkedjor, sjukhus och offentlig miljö i Europa och Mellanöstern. Företagets affärsidé är att erbjuda helhetslösningar och system, produkter och tjänster som ökar kundernas lönsamhet. HoistLocatel är resultatet av sammanslagningen av Hoist Technology som grundades 1994 och Locatel som grundades 1962. Det är baserat i Sverige (HK) och är verksamt i 14 länder i Europa och Mellanöstern. HoistLocatel har också ett inköpskontor i Kina och är representerade genom återförsäljare i Europa, Afrika, Asien och Mellanöstern. HoistLocatel omsätter cirka 900 MSEK på årsbasis och har cirka 500 anställda.

Om HockeyAllsvenskan
HockeyAllsvenskan är namnet både på serien och på den gemensamma organisation som driver ligan och som klubbarna i HockeyAllsvenskan äger. Bolaget skall marknadsföra HockeyAllsvenskan och exploatera medie -och marknadsrättigheter på uppdrag från de klubbar som under året spelar i HockeyAllsvenskan. Bolaget skall bidra till att utveckla verksamheten sportsligt och administrativt, företräda klubbarna i olika förhandlingar samt medverka i olika organ inom svensk ishockey. HockeyAllsvenskan har sju medarbetare och omsätter centralt drygt 50 msek. Tillsammans med klubbarna omsätter ligan ca 450 msek per år.