SVT väljer Hoist Technology som exklusiv representant för OS-sändningarna

Den 27 juli invigs OS i London och SVT kommer att sända närmare 600 timmar från årets största evenemang. Hoist Technology är exklusiv leverantör av rättigheterna till offentligt framförande av SVTs OS-sändningar på bland annat hotell, pubar, barer och restauranger.

– OS är årets stora sporthändelse som kommer att följas av väldigt många tittare och därför är det extra roligt att få förtroendet att hantera försäljningen av visningsrättigheterna. Vår avdelning för offentlig visning hjälper företag med tekniska lösningar och visningsrättigheter och vi är idag Sveriges största leverantör av kanalrättigheter till företagsmarknaden, säger Carl-Johan Dyrssen, försäljningschef för Offentlig visning, Hoist Technology AB.

Hoist Technology ansvarar för försäljningen av visningsrättigheterna för offentligt framförande av SVTs sändningar från OS i London 2012. Hoist Technology och SVT hade ett likadant samarbete för OS i Peking 2008.

Carl-Johan Dyrssen, försäljningschef för offentlig visning,
Hoist Technology AB. Tel: 08-555 164 00

Teckna visningsrättsavtal på:
www.offentligvisning.se

Om Hoist Technology
Hoist Technology samarbetar med hotell och hotellkedjor på den nordeuropeiska marknaden och är även Sveriges största leverantör av kanalrättigheter till företagsmarknaden med ett brett utbud av kanaler för offentlig och institutionell visning. Företagets verksamhetsområden omfattar hotellinteriör och tekniska systemlösningar för ökad lönsamhet hos hotell, spa och konferensanläggningar. Företaget bildades 1994 och är idag etablerat i Sverige (HK), och med helägda dotterbolag i Norge, Danmark, Storbritannien, Ryssland, Polen, Finland och Baltikum, och har ett inköpskontor i Kina. Hoist finns representerade genom återförsäljare i Asien och Afrika. Hoist omsätter cirka 500 MSEK på årsbasis och har cirka 180 anställda.