BOLAGSSTÄMMOKOMMUNIKÉ

BOLAGSSTÄMMOKOMMUNIKÉ Vid ordinarie bolagsstämma i Hoist International AB (publ) som hölls i Stockholm den 25 maj 2004, beslutades i huvudsak följande: Styrelsens beslut om avnotering bekräftades av stämman. Datum för sista handel på Stockholmsbörsen med bolagets aktier, optioner och konvertibla skuldebrev kommer att bestämmas i samråd med börsen och kommer därefter att offentliggöras. Information om en alternativ handel av bolagets värdepapper kommer att sändas ut till aktieägarna inom kort. Bolagsstämman informerades härvid att det huvudalternativ för inofficiell handel efter avnoteringen som utreds är Alternativa Aktiemarknaden genom aktieägaranslutning. Resultaträkningen, balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen fastställdes. Till bolagsstämmans förfogande stående vinstmedel om 143 032 TSEK beslöts disponeras så det totala beloppet, 143 032 TSEK, överförs till en fri fond vilken, genom beslut på kommande bolagsstämma skall kunna disponeras för utbetalning eller annan förmögenhetsöverföring till aktieägarna. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet. Staffan Tjus, styrelsens ordförande, Dieter Brender och Mikael Wirén omvaldes som ordinarie styrelseledamöter. Nyval gjordes av Dr. Margarete Schulz, tidigare styrelseledamot i Hoists tyska dotterbolag Hoist Kreditverwaltung AG:s styrelse, numera delägare i Prioritäteten BetVGmbH, Düsseldorf. Nyval gjordes även av Jim Clemence, Deutsche Bank AG London och styrelseledamot i Hoist Kreditverwaltung AG. Erik Fällström och Christoffer Saidac omvaldes som styrelsesuppleanter. Ytterligare information lämnas av: Mikael Wirén, verkställande direktör, tel: 08-555 177 90 HOIST - förvärvar och förädlar kreditportföljer bestående av förfallna konsumentkrediter. - har utvecklat ett framgångsrikt koncept för att värdera och återvinna värden ur kreditportföljer. - uppnår genom förhandling med kunden en lösning som ger kunden en möjlighet att bli skuldfri. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/25/20040525BIT20650/wkr0006.pdf