Nu hyr vi bil igen

Nu hyr vi bil igen

Under finanskrisen valde många svenskar att skära ner utgifter och följden blev ett minskat semesterresande. Men nu har det vänt, och världens största förmedlare av hyrbilar, Holiday Autos, rapporterar att 15 procent fler svenskar hyr bil i år jämfört med förra året. – Våra siffror visar tydligt att det vänder under 2010 och resandet och hyrbilsmarknaden följer med i uppgången, säger Alexandra Rundström, säljchef för holiday autos Sverige.
– I dåliga tider ses resor som en lyx men när optimismen är tillbaka vågar svenskar unna sig mer.

Holiday autos sammanställning visar att beställningar av hyrbilar ökat med 15 procent i jämförelse med föregående år (perioden januari-juli). Siffrorna visar tydligt att svenskar återigen lägger mer pengar på resande. – 2009 var ett bra år för holiday autos, trots finanskrisen, men i år har vi märkt en ovanlig ökning i jämförelse med tidigare år. Trenden är på väg uppåt och vi förväntar oss en ytterligare ökning av biluthyrning under hösten, säger Alexandra Rundström.

För mer information, vänligen kontakta: Alexandra Rundström, säljchef på holiday autos Sverige, 0733-506218, alexandra.rundstom@holidayautos.se Läs originaltexten på: http://korta.nu/NuHyrViBilIgen Om holiday autos holiday autos är världens största hyrbilsförmedlare med hyrbilar på fler än 5000 destinationer runt om i världen. I Norden finns holiday autos i Sverige, Norge, Danmark och Finland. holiday autos är ett helägt dotterbolag till holiday autos international som ägs av Sabre Holdings, ett av världens största reseföretag.

Taggar: