Flera nya direktflyg till Åre i vinter

Report this content

Flera nya direktflyg till Åre i vinter Konceptet Holiday Club blir fulländat med direktflyg från Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. Nu blir det både billigare och enklare att resa till Åre i vinter. Vintersäsongen i Åre tar full fart i samband med Skistars och Holiday Clubs satsning på lågprisflyg från Stockholm till Åre. Dessutom börjar Finnair med reguljära semesterflyg från Helsingfors till Åre. Skistar kommer även att erbjuda charterflyg från Köpenhamn till Åre en gång i veckan mellan vecka 3 och 13. Detta händer parallellt med att Holiday Club Åre i november öppnar portarna till sin unika spa-, hotell- och upplevelseanläggning. Charterflyget från Stockholm till Åre kommer att gå två gånger i veckan på torsdagar och söndagar från och med vecka 52. Flygbiljetter, som man köper tillsammans med valfritt boende, kostar från 590 kronor tur och retur för en vuxen och 390 kronor för barn under åtta år. Flyget har därmed halverat kostnaderna för resenärer jämfört med förra året. Välbefinnande för kropp och själ på nordisk nivå Genom Holiday Clubs nya upplevelsehotell blir turistsäsongen i Åre både längre och mer attraktiv. Det fyrstjärniga hotellet kan ståta med spaavdelning, bowlingbanor, minigolfbana och en evenemangs- och kongresshall för upp till 3 000 personer. Badet stoltserar med hela åtta pooler med strömmar och bubblor och en fartfylld rutschkana för badentusiaster i alla ålder. Den exotiska bastuvärlden med bl a Nordens första isbastu ger sköna badupplevelser. Upplevelseanläggningens rena linjer är byggda i bl a natursten och andra naturmaterial. Man kan också beundra det vackra landskapet under bar himmel i utomhuspoolen. - Tillsammans erbjuder Åre och Holiday Club mycket: verksamhet året runt och aktiviteter för människor i alla åldrar, både inomhus och ute i naturen. Detta Holiday Clubs genom tiderna största projekt har framskridit i gott samförstånd med våra partner, och tidtabellen håller, säger en nöjd Mats Svensson, vd Holiday Club Sweden AB. Holiday Club är en finsk hotellkedja som äger och driver sex spa- och hotellanläggningar i Finland. Bolaget omsatte 60 miljoner EUR under 2003 och har cirka 500 anställda. Visionen är att bli den ledande fritidsreseoperatö-ren i Norden. Som ett första led i bolagets expansionsplaner pågår nu byggnationen av en hotell- och upplevelseanläggning med 157 hotellrum på Åre strand. Investeringen uppgår till cirka 400 Mkr. Med upplevelsebad, spa, multihall och family entertainment center med bland annat bowling och golfsimulator samlat under samma tak blir anläggningen unik i sitt slag. Invigning hösten 2004. För mer information: Mats Svensson, VD Holiday Club Sweden, tel 0647-120 52 eller 070-609 33 52 Anna Lindstedt, informationsansvarig Skistar, tel 0647-177 54 eller 0705-808 807 Bokning av flyg på www.skistar.com samt 0771-84 00 00 Se även www.holidayclub.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/14/20040914BIT21270/wkr0001.pdf