HolidayPhone kallas "ett måste för utlandsresenärer" av NewsWatch på nationell amerikansk TV

Washington, DC, USA. HolidayPhone var en av toppnyheterna på NewsWatch som i förra veckan sändes på History Chanel och ION Network i USA. HolidayPhones mobillösning för utlandsresenärer presenterades som en del av Technology Report, ett populärt teknikprogram som rapporterar kring de senaste och intressantaste tjänsterna på marknaden. Andrew Tropeano, programledare på NewsWatch, berättade om hur HolidayPhone kan hjälpa utlandsresenärerna att spara pengar genom att erbjuda roamingfria mobiltjänster i utlandet.

Andrew Tropeano sa följande:

“28 million international trips were taken by US Citizens last year. The majority of travelers have cell phones, but using them for calling, texting or surfing while abroad is either impossible or incredibly expensive. HolidayPhone is a solution to this common problem among international travelers. It’s a pre-paid SIM card for an iPhone or Android-based phone that allows consumers to make local calls from their cell phone in 29 major countries. Instead of worrying about a cell phone bill at the end of the month because of roaming charges, users know exactly what they paid when they purchased the card. A phone equipped with the SIM Card can still make calls, text, upload photos, and use social networks. HolidayPhone gives a saving of up to 90 % compared to major US carriers. So if you're traveling abroad anytime soon, HolidayPhone is a must-have product.”

NewsWatch är ett 30-minuter långt konsumentinriktad tv-program som sänds varje månad på History Channel och veckovis på ION Network. I programmet presenteras regelbundet de bästa teknikprodukterna på marknaden. NewsWatch sänds rikstäckande i USA och når 180 marknader.

För att se inslaget om HolidayPhone på NewsWatch besök:

Om HolidayPhone
HolidayPhone är en ledande leverantör av kontantkortslösningar som gör det enkelt och billigt att ringa och mobilsurfa i utlandet. Bolaget verkar under varumärket HolidayPhone på den nordiska, brittiska, amerikanska, tyska, franska och australiensiska marknaden. HolidayPhone har 9 e-handelsbutiker på 6 språk och tjänsten fungerar idag i 29 länder. Varumärket PrepaidSimCard.org finns även globalt. Bolaget är privatägt och huvudkontoret ligger i Stockholm.

För mer information besök www.holidayphone.se eller kontakta:
Emelie Fågelstedt, Communications, +46 730 685 452, emelie.fagelstedt@holidayphone.com
Klas Hoberg, Executive VP, +46 733 105 782,
klas.hoberg@holidayphone.com

HolidayPhone is a solution to this common problem among international travelers
Andrew Tropeano, NewsWatch