• HolidayPhone/

HolidayPhone lanserar Mobil WiFi Hotspot-lösning för alla destinationer – en egen WiFi-uppkoppling på semestern

Report this content

STOCKHOLM. HolidayPhone erbjuder nu mobilt WiFi för resenärer på 29 populära turistdestinationer. Nu kan även de som har operatörslåsta mobiltelefoner använda sig av mobilt internet till fast pris på semestern, med en mobil WiFi Hotspot-enhet och ett datasimkort från HolidayPhone. WiFi-uppkopplingen är ett billigt och säkert alternativ för mobilt surf på resan, som dessutom kan delas av hela resesällskapet.

HolidayPhone erbjuder nu resenärer med operatörslåsta mobiltelefoner en lösning för att använda billigt mobilt internet utomlands, genom en säker och privat WIFI-uppkoppling. Den mobila WiFi-enheten är tillräckligt liten för att få plats I bakfickan, och kan enkelt tas med överallt på resan och fungerar både när man surfar på stranden, navigerar i hyrbilen, översätter en lokal meny eller när man promenerar runt och lär sig mer om den nya staden.

“Det har varit en spännande start på 2013 för oss på HolidayPhone. Vi har både lanserat vår fullständiga tjänst för resenärer från Australien och Frankrike, samt att både Indien och Japan har lagts till som resmål som tjänsten täcker. Att nu även kunna presentera en lösning för resenärer med operatörslåsta mobiltelefoner, så att de också kan använda sig av billigt mobilt internet på semestern, känns jättebra. Vi är nu ett steg närmare målet att hålla mobilkostnader låga för internationella resenärer, säger Joacim Boivie, VD, HolidayPhone.

Simkort från HolidayPhone är tillgängliga vid resor till Spanien, Storbritannien, USA, Thailand och 25 andra populära resmål på fem kontinenter. Den mobila WiFi-enheten kan användas på alla marknader tillsammans med ett lokalt datasimkort.

För mer information, besök www.holidayphone.se eller kontakta:
Emelie Fågelstedt, PR, +46 730 685 452, emelie.fagelstedt@holidayphone.com
Klas Hoberg
, Executive VP, +46 733 105 782, klas.hoberg@holidayphone.com

Om HolidayPhone
HolidayPhone är en ledande leverantör av kontantkortslösningar som gör det enkelt och billigt att ringa och mobilsurfa i utlandet. Bolaget verkar under varumärket HolidayPhone på den nordiska, brittiska, amerikanska, tyska, franska och australiensiska marknaden. HolidayPhone har 9 e-handelsbutiker på 6 språk och tjänsten fungerar idag i 29 länder. Varumärket PrepaidSimCard.org finns även globalt. Bolaget är privatägt med huvudkontor i Stockholm.

Taggar:

Citat

Det känns jättebra att nu kunna presentera en lösning för resenärer med operatörslåsta mobiltelefoner, så att de också kan använda sig av billigt mobilt internet på semestern.
Joacim Boivie, VD, HolidayPhone