HolidayPhone och eTRAVELi ingår samarbete för att stötta den uppkopplade utlandsresenären

Report this content

STOCKHOLM. HolidayPhone och eTRAVELi meddelar idag att de har ingått ett samarbetsavtal för att erbjuda utlandsresenärer en billigare lösning för mobilt internet, samtal och sms på utlandsresan. I takt med att användningen av mobilt internet ökar blir höga roamingavgifter i utlandet än mer kännbara för den enskilda resenären. Med HolidayPhones lösning kan resenärer fortsätta att använda sina mobiltelefoner som vanligt i utlandet, och samtidigt spara tusentals kronor på mobilräkningen.

Genom samarbetet erbjuds eTRAVELis kunder extra förmånliga erbjudanden för att hålla sig uppkopplade i utlandet. Med ett lokalt simkort för data och telefoni från HolidayPhone blir kunderna även fortsatt nåbara som vanligt på sina svenska nummer.

”Att upprätthålla sin digitala livsstil utomlands på samma sätt som hemma är självklart för våra kunder. De vill kunna kolla upp adresser till restauranger, ladda upp foton från stranden, maila och använda kartfunktioner i mobilen när de är utomlands. Att det finns wifi på hotellrummet räcker inte. Vi är väldigt glada över att ha eTRAVELi som partner, det ökar möjligheterna att nå fler resenärer och att underlätta deras resande” säger Emma Heimonen, VD för HolidayPhone.

”För oss ligger detta helt rätt i tiden att kunna inleda ett samarbete med HolidayPhone. Vi kommer nu att kunna erbjuda våra kunder en kostnadseffektiv lösning för att använda sina mobiltelefoner och surfplattor utomlands. Vi vill ge våra kunder ett mervärde på resan och i dagens samhälle är mobilen en självklarhet på resan, säger Nina P Flores, Pressansvarig på eTRAVELi.

HolidayPhone erbjuder roamingfria mobiltjänster för resenärer som reser till något av 30 populära resmål, inklusive de 5 populäraste resmålen för svenskar enligt Flygbarometern.se: Storbritannien, USA, Tyskland, Frankrike och Thailand.

Om eTRAVELi (http://www.etraveli.com/)
European Travel Interactive AB (eTRAVELi) är en online resebyrå som erbjuder flygbiljetter, hotellbokningar och andra reserelaterade tjänster genom ett flertal varumärken. Under 2013 redovisade eTRAVELi en brutto omsättning på 7,3 miljarder kronor. eTRAVELi representerar varumärkena Seat24, Supersaver/Supersavertravel, Gotogate, Flybillet, Flygvaruhuset, Travelstart, Travelpartner, Budjet och Travelfinder. Bolaget är verksamt i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Ryssland och Nederländerna. eTRAVELi’s huvudägare är Private Equity-fonden Segulah IV, L.P.

För mer information kontakta:
Melina Hägglund, Marknads- och kommunikationsansvarig, +46 (0) 706068841, melina.hagglund@holidayphone.com
Emma Heimonen, VD HolidayPhone, emma.heimonen@holidayphone.com

Nina P Flores, Pressansvarig eTRAVELi, +46 (0) 18 47 47 415, nina.flores@etraveli.com
Helena Sjögren, Försäljningschef Media eTRAVELi, +46 (0) 739 0737 26,
helena.sjogren@etraveli.com

Om HolidayPhone (www.holidayphone.se)
HolidayPhone är ett kommunikationsföretag som hjälper internationella resenärer att ta med sig sin uppkopplade livsstil utomlands. Företaget erbjuder roamingfria tjänster för mobilsurf, samtal och sms i 30 destinationsländer. Bolaget verkar under varumärket HolidayPhone på den nordiska, brittiska, amerikanska, tyska, franska och australiensiska marknaden. HolidayPhone har 9 e-handelsbutiker på 6 olika språk. Bolaget är privatägt och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Följ HolidayPhone på Twitter (@holidayphone), Facebook och LinkedIn.

Taggar:

Citat