• HolidayPhone/

HolidayPhone och Hotels.com erbjuder rabatterade roamingfria mobiltjänster för internationella utlandsresenärer

STOCKHOLM. Utlandsresenärer från USA, Storbritannien, Australien, Tyskland och Frankrike, som bokar sitt boende med Hotels.com®, kommer från och med idag att kunna köpa rabatterade roamingfria mobiltjänster av HolidayPhone. Med HolidayPhone kan utlandsresenärer spara tusentals kronor i mobiltelefonavgifter på utlandsresan.

"Det är ett spännande samarbete vi inleder med Holidayphone. Deras tjänst kommer att kunna hjälpa våra kunder som vill hålla sig uppkopplade på utlandsresan. På Hotels.com strävar vi efter att erbjuda våra kunder erbjudanden och tjänster som gör reseupplevelse ännu bättre, och där känner vi att HolidayPhones erbjudande passar in perfekt", säger Yasmine Bratt, VP Retail and Strategy för Hotels.com.

"Vi ser mycket positivt på att jobba tillsammans med Hotels.com för att hjälpa utlandsresenärerna att ta med sig sin uppkopplade livsstil utomlands. Hotels.com är ett av världens ledande hotellbokningssajter och en bra plattform för oss att nå ut och få kontakt med resenärer," säger Emma Heimonen, VD för Holidayphone.

Mer information kring det aktuella erbjudandet finns att läsa i vår engelska press release på holidayphone.co.uk/press.

About Hotels.com (www.hotels.com)
Hotels.com is a leading online accommodation booking website with more than 260,000 properties around the world, ranging from international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed & breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay. Special apps for mobile phones and tablets can also be downloaded enabling customers to book on the go with access to 20,000 last minute deals. Through its industry-leading loyalty programme Welcome Rewards®, customers can earn a free night for every 10 nights stayed at more than 85,000 hotels, subject to Welcome Rewards terms and conditions, as set out at
www.hotels.com.

Hotels.com and the Hotels.com logo are either registered trademarks or trademarks of Hotels.com, LP in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are property of their respective owners. CST # 2083949-50

För mer information, kontakta:
Emelie Fågelstedt, Communications Manager, HolidayPhone,
emelie.fagelstedt@holidayphone.com
Klas Hoberg, Executive VP, HolidayPhone, +46 733 105 782,
klas.hoberg@holidayphone.com
Kate Hopcraft, Senior PR Manager, Hotels.com, 020 7019 2165, khopcraft@expedia.com

Om HolidayPhone (www.holidayphone.se)
HolidayPhone är ett kommunikationsföretag som hjälper internationella resenärer att ta med sig sin uppkopplade livsstil utomlands. Företaget erbjuder roamingfria tjänster för mobilsurf, samtal och sms i 30 destinationsländer.

Bolaget verkar under varumärket HolidayPhone på den nordiska, brittiska, amerikanska, tyska, franska och australiensiska marknaden. HolidayPhone har 9 e-handelsbutiker på 6 olika språk. Varumärket PrepaidSimCard.org finns även globalt. Bolaget är privatägt och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Följ HolidayPhone på Facebook, Twitter och LinkedIn.