Home Capital listas på First North fredagen den 26 januari

Report this content

Home Capital är ett kapitalförvaltningsbolag som direkt eller indirekt genom hel- eller delägda bolag äger och förvaltar värdepapper och lös egendom.

Vid extra bolagsstämma den 10 november 2006 i Home Properties AB (publ) beslutades att skifta ut Home Capital till Home Properties aktieägare och att förbereda ansökan om notering av aktierna i Home Capital på marknadsplatsen First North.

Stockholmsbörsen har nu beviljat Home Capitals ansökan och fredagen den 26 januari 2007 är den första handelsdagen för aktierna i Home Capital på First North.

– Vår förhoppning är att noteringen av Home Capital kommer att tillföra aktieägarna ett långsiktigt mervärde. Med en renodlad affärsidé och optimerad kapitalstruktur kan vi koncentrera oss på den egna verksamhetens avkastning, säger Petter A. Stordalen, VD på Home Capital.

Home Capital kommer att handlas under kortnamnet HOCA B och en handelspost består av 100 aktier. Certified Adviser för Home Capital är Remium AB.

First North drivs av Stockholmsbörsen och är en alternativ marknadsplats där mindre bolags aktier handlas via Stockholmsbörsens handelssystem SAXESS. Handeln sker elektroniskt på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt och bedrivs kontinuerligt på samma sätt som för de börsnoterade företagen. Information om kurser, volym och orderdjup offentliggörs i realtid genom samma kanaler som för börsaktier.