Home Invest offentliggör erbjudandehandling avseende erbjudandet till aktieägarna i Home Properties

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vars deltagande förutsätter ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Den 19 februari 2009 offentliggjorde Home Invest Aktiebolag (”Home Invest”) ett kontanterbjudande om 60 kronor per aktie till aktieägarna i Home Properties AB (publ) (”Home Properties”).

Home Invest offentliggör idag erbjudandehandling rörande erbjudandet till aktieägarna i Home Properties. Erbjudandehandlingen kommer finnas tillgänglig på www.homeinvest.no, www.remium.com och www.fi.se. Erbjudandehandling och anmälningssedel kommer att distribueras till aktieägare i Home Properties vars innehav är direktregistrerat hos Euroclear Sweden AB.

Anmälningsperioden för erbjudandet beräknas löpa från och med den 16 mars till och med den 3 april 2009. Redovisning av likvid påbörjas omkring den 14 april 2009.

Erbjudandehandlingen har godkänts och registrerats hos Finansinspektionen.

Remium AB är finansiell rådgivare till Home Invest i samband med Erbjudandet.