Beslut vid Home Properties extra bolagsstämma

Report this content

Vid Home Properties extra bolagsstämma den 19 december 2008 beslutades i enlighet med styrelsens förslag att godkänna bolagets förvärv av fastigheten Göteborg Sannegården 28:23 genom köp av samtliga aktier i bolagen KjempeStorFart KD AB och KjempeStorFart KP AB.

Säljare är KjempeStorFart AB, som är ett helägt dotterbolag inom samma koncern som Home Properties AB ingår i. Enligt gällande regelverk på OMX Nordic Exchange Stockholm ska därför bolagets förvärv godkännas på en bolagsstämma.

Köpeskillingen för aktierna motsvarar ett förvärvspris på fastigheten uppgående till cirka 600
MSEK med en direktavkastning på drygt 6 procent. Tillträde sker i januari 2009.

Stockholm den 19 december 2008
Home Properties AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Clas Hjorth, Verkställande direktör, tel +46 8 446 59 71
E-post: clas.hjorth@homeproperties.se

Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.homeproperties.se

Ekonomisk information från Home Properties lämnas vid följande tillfällen
Bokslutskommuniké Onsdagen den 28 januari 2009

Kort om Home Properties
Home Properties, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 19 december 2008 består av totalt 23 fastigheter, varav 18 hotellfastigheter och en projektfastighet i Sverige samt fyra hotellfastigheter i Norge. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 2 800. Home Properties är noterat på listan för medelstora bolag vid OMX Nordic Exchange Stockholm AB under beteckningen HOPR.