Home Properties förvärvar fastighet i Eskilstuna

Report this content

Home Properties har idag tecknat avtal med K/S Eskilstuna Sverige, om att förvärva fastigheten Vörten 3 i Eskilstuna för cirka 38 MSEK. Tillträde till fastigheten beräknas ske senare under april. Fastigheten ligger mitt i centrala Eskilstuna precis på kanten till Eskilstunaån. Under våren och sommaren kommer vi att investera cirka 10 MSEK ibland annat ett nytt kök och lobbyområde. Hotellet, med 120 rum, beräknas öppna under hösten 2010 och kommer att opereras under varumärket Comfort Hotels. ”Det här förvärvet är ytterligare ett i raden de senaste åren och visar att vår strategi med att skapa finansiell styrka lett till att vi kan göra bra och strategiska förvärv även när tiderna är tuffa. Vi har sedan tidigare en fastighet i Eskilstuna, Clarion Collection Bolinder Munktell, och dessa två fastigheter kommer att komplettera varandra på ett fantastiskt sätt. Utöver det så visar förvärvet att vi tror på Eskilstuna som destination och att vi aktivt vill vara med och utveckla den”, säger Clas Hjorth, VD på Home Properties. Stockholm den 21 april 2010 Home Properties AB (publ) För ytterligare information kontakta: Clas Hjorth, verkställande direktör, tel +46 70 324 34 14 E-post: clas.hjorth@homeproperties.se Kort om Home Properties Home Properties, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 31 mars 2010 bestod av totalt 27 fastigheter, varav 20 hotellfastigheter och två projektfastigheter i Sverige samt fyra hotellfastigheter och en kontorsfastighet i Norge. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 3 200. Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.homeproperties.se.