Home Properties fullföljer förvärvet av Copperhill

Report this content

Home Properties fullföljer idag förvärvet av hotellanläggningen Copperhill Mountain Lodge i Åre. Anläggningen är på cirka 19 000 kvm, fördelade på 112 sviter med vidunderlig utsikt över fjällvärlden och Åresjön. Den spektakulära byggnaden är uppförd i exklusiva material och följer terrängen där både färg och material flyter samman med omgivningen. Copperhill erbjuder utöver ett unikt boende även ett brett utbud av restauranger, barer, spa-behandlingar, afterski-aktiviteter och konferenser. Konferensdelen har mötesrum för mellan 10-350 personer och totalt kan man ta emot cirka 600 personer. ”Med Choice starka organisation och med vår gemensamma erfarenhet från bland annat Yasuragi Hasseludden, Selma Spa+ och Stenungsbaden Yacht Club är jag övertygad om att Copperhill kommer att bli en succé för oss”, säger Clas Hjorth, VD på Home Properties. Stockholm den 7 september 2009 Home Properties AB (publ) För ytterligare information kontakta: Clas Hjorth, verkställande direktör, tel +46 70 324 34 14 E-post: clas.hjorth@homeproperties.se Kort om Home Properties Home Properties, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 7 september 2009 består av totalt 25 fastigheter, varav 20 hotellfastigheter och en projektfastighet i Sverige samt fyra hotellfastigheter i Norge. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 3 200. Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.homeproperties.se