Home Properties fullföljer förvärvet i Nyköping

Report this content

Home Properties fullföljer idag förvärvet av fastigheten Kompaniet 29 i Nyköping för cirka 24 MSEK från Klövern AB. Fastigheten, som ligger granne med vår fastighet Clarion Collection Hotel Kompaniet, är på 2 100 kvm och kommer att konverteras till 35 nya hotellrum. Efter genomförd konvertering kommer hotellet att ha totalt 122 rum. ”Det är ett viktigt och strategiskt förvärv som innebär att vi tillsammans med Choice Hotels kan fortsätta att utveckla Clarion Collection Hotel Kompaniet och Nyköping som destination”, säger Clas Hjorth, VD på Home Properties. Stockholm den 13 januari 2010 Home Properties AB (publ) För ytterligare information kontakta: Clas Hjorth, verkställande direktör, tel +46 70 324 34 14 E-post: clas.hjorth@homeproperties.se Kort om Home Properties Home Properties, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 31 december 2010 består av totalt 27 fastigheter, varav 20 hotellfastigheter och 2 projektfastigheter i Sverige samt fyra hotellfastigheter och en kontorsfastighet i Norge. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 3 200. Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.homeproperties.se.