Home Properties valberedning utsedd

Report this content

I enlighet med beslut på Home Properties årsstämma i april 2008 har en valberedning utsetts bland de fyra största aktieägarna. Valberedningen ska bland annat arbeta fram ett förslag till styrelse att föreläggas årsstämman för beslut.

Per den 31 augusti 2008 var de största ägarna Home Invest AB med 8 048 367 aktier, Choice Captial AB med 7 598 000 aktier, Livförsäkrings AB Skandia med 723 800 aktier och Spar Hotel AB med 250 000 aktier.

Valberedningen består av Petter A. Stordalen, Home Invest AB, Ragnar Sjoner, Choice Capital AB, Bo Jansson, Livförsäkrings AB Skandia samt Rolf Lundström, Spar Hotel AB.

Aktieägare inbjudes att komma med förslag och synpunkter till valberedningens ledamöter på adress, Home Properties AB, Box 7374, 103 91 Stockholm.

Stockholm den 7 oktober 2008
Home Properties AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Clas Hjorth, VD, tel +46 8 446 59 71
E-post: clas.hjorth@homeproperties.se

Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.homeproperties.se

Ekonomisk information från Home Properties lämnas vid följande tillfällen:
Delårsrapport per 30 september 2008 Onsdagen den 15 oktober

Kort om Home Properties
Home Properties, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 7 oktober 2008 består av totalt 23 fastigheter, varav 19 hotellfastigheter i Sverige och fyra hotellfastigheter i Norge. Det totala antalet hotellrum uppgår till cirka 2 800. Home Properties är noterat på listan för medelstora bolag vid OMX Nordic Exchange Stockholm AB under beteckningen HOPR.