Komplettering: HomeMaid förvärvar rörelsen i Dala Service AB

Köpeskilling

Finansiering

Inkråmet

HomeMaid har den 10/1 tecknat avtal om att förvärva inkråmet i Dala Service AB.

Under diskussionerna med ägarna av Dala Service AB har en god relation skapats med förtroende för det arbete som bedrivits. När ägarna nu väljer att överlåta verksamheten som har en årsomsättning på ca 17 miljoner kronor med en EBIT om 2,4 MSEK, drygt 95 kunder och 42 anställda är det med glädje vi förvärvar denna.

Verksamheten kommer att bidra positivt till HomeMaid i Dalarna. Den stärker vår förmåga att effektivt kunna leverera städtjänster i regionen. Både HomeMaid och Dala Service AB värderar kvalitet i service och anställningsvillkor högt. HomeMaids ambition är att fortsatt bedriva verksamheten i samma positiva anda. Tillträde kommer att ske den 1 februari 2022.

Förvärvet kommer att genomföras som en kontantaffär. Köpeskillingen uppgår till 7,5 MSEK. Förvärvet finansieras genom en kombination av interna medel 50% och banklån 50%.

”HomeMaid motsvarar de önskningar vi haft om att hitta en ägare med god branschkännedom, erfarenhet och motsvarande värderingar som kan driva och utveckla verksamheten vidare”, säger Ted Danielsson, ägare Dala Service AB.

”Vi ser fram emot detta tillskott till vår verksamhet och vi avser att fortsätta ge den goda servicen som Dala Service AB levererat. Med kompetenta medarbetare och med förståelse för den enskilda kundens förväntningar på sitt uppdrag har vi de bästa förutsättningar att kunna ge god service till våra kunder”, säger Stefan Högkvist, VD HomeMaid.

Kort om HomeMaid Företaget grundades 1997 och bedriver verksamhet inriktad på kundanpassade lösningar inom hushållsnära tjänster, omsorg i hemmet och kontorsservice. HomeMaid har idag 18 kontor i Sverige med mer än 900 medarbetare. För mer information hänvisas till www.homemaid.se.

Kort om Dala Service AB Företaget grundades 1990 och bedriver verksamhet inom lokalvård på företag i Leksand. Tillsammans med kunden vill vi ge en personlig utformad tjänst med hög kvalité utifrån individuella behov och en känsla av trygghet och delaktighet i utförande.

Denna information är sådan information som HomeMaid AB är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 januari 2022.

Kontaktuppgifter HomeMaid AB

Stefan Högkvist, VD