PokerLoco letar talanger som vill bli pokerproffs i Xpokertalent!

Report this content

– Den 5 oktober börjar kvalet till Xpokertalent hos PokerLoco. Det finns många talangfulla killar och tjejer i Sverige som gillar poker. Xpokertalent är en chans för dem att få en riktig pokerutbildning, säger Stefan Mahlstein, ordförande i Homerun Gaming Ventures Ltd.

Xpokertalent börjar med dagliga kvalificeringsturneringar som pågår mellan den 5-27 oktober på PokerLoco.com. De 20 procent som placerar sig bäst i varje turnering kvalificerar sig till finalen som går av stapeln den 29 oktober på PokerLoco. Från finalen går de 10 procent som placerar sig bäst vidare till Xpokertalent Academy, där de under två månader kommer att drillas hårt. De som lyckas bäst i Akademin kommer att tas ut till ett Top Team, där killarna och tjejerna specialtränas för att kunna delta i nästa års WSOP. - Förutom de dagliga kvalificeringsturneringarna finns det även ett annat sätt att nå Xpokertalent Academy. PokerLoco erbjuder nämligen fyra direktplatser till akademin! Dessa fyra platser kommer att fördelas i tävlingen PokerLoco League of Champions, säger Stefan Mahlstein. PokerLoco League of Champions avgörs mellan den 6-26 oktober. De spelare som anmält sig och sedan spelar ihop mest pengar på PokerLoco.com i turneringar och ring games under perioden kommer att direktkvalificera sig till akademin. Talangtävlingen är ett samarbete mellan Xpokertalent och PokerLoco. För mer information om Xpokertalent och PokerLoco League of Champions hänvisas till: www.pokerloco.com/xpokertalent PokerLoco Nordic S.A. bedriver online poker på sajten www.pokerloco.com. Sajten är ett tryggt och underhållande alternativ för den som vill spela poker på nätet. PokerLoco Nordic S.A. är ett dotterbolag till det svensk- och brittiskägda bolaget Homerun Gaming Ventures Ltd.