Hoodin tecknar avtal om partnerskap med Appsales

Hoodin AB (”Hoodin) meddelar idag att partneravtal ingåtts med AppSales AB (”Appsales”) avseende försäljning av licenser samt integration av Hoodin som tjänst i Appsales leveranser av appar och andra digitala medier. Appsales erbjuder tjänster avseende utveckling och drift av mobila appar.

Efter lyckade konceptuella för-studier har Hoodin tillsammans med Appsales kunnat konstatera att det råda goda kommersiella värden i att Appsales kan erbjuda sina kunder en stor del av automatisering avseende genererande av innehåll för de appar som levereras av Appsales.

Marcus Emne, VD och grundare för Hoodin, kommenterar:

”Appsales med en har dels en installerad bas av kunder där Hoodin som tjänst kommer addera ett stort värde, dels ser vi tillsammans flertalet nya områden där Hoodin och Appsales med sina respektive tekniker och roller i värdekedjan ut mot marknaden har goda möjligheter att lansera lösningar mot volymmarknader. Vi ser fram emot många fina affärer via Appsales och ser med spänning fram emot att bidra till att Appsales kan lansera helt nya erbjudanden baserat på Hoodin som motor för att automatisera skapande av innehåll till sina kunders appar.”

Carsten Sparr, VD, Appsales, kommenterar:

” Partnerskapet med Hoodin och tillgången till Hoodins tjänst innebär att Appsales kan förstärka kunderbjudandet med skräddarsydda innehållstjänster. Detta förbättrar användarupplevelsen samt sparar både tid och resurser åt kunden. I kombination med Appspotrs 3.0 plattform kan vi nu leverera en helhetslösning där appar med automatiserat och relevant innehåll blir en del av konceptet ”app som tjänst”. Utöver att skala upp i befintlig affär ger partnerskapet mycket stora möjligheter för Appsales att bredda försäljningen till nya områden och koncept som bygger på innehåll.”

Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes för publicering genom ovanstående kontaktpersons agentur de 6:e november 2019.

Om AppSales AB

Appsales Sweden AB grundades 2011 i Stockholm, och är ett helägt dotterbolag till Appspotr AB. Appsales har ambitionen att göra mobilappar tillgängliga för alla företag och organisationer genom att förenkla inköpsprocessen och kapa onödiga kostnader i produktionen. Vi tycker att det är en självklarhet att man skall kunna köpa appar, mobila hemsidor samt responsiv webdesign med fasta tydliga priser där allt ingår och tydliga leveransvillkor.

Med rätt mobila nyttotjänster, rätt servicenivå och säkerhet är vår ambition att erbjuda din verksamhet kompletta lösningar anpassade utifrån era unika möjligheter i den allt mer mobila världen. Detta vare sig det gäller intern information eller möjligheten att kommunicera mobilt med kunder och leverantörer.

Läs mer om AppSales på https://www.appsales.se

Hoodin AB har utvecklat och säljer en unik tjänst som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligs skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin åstadkommit en god tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier Growth Media, Region Skåne och Riksbyggen. 2014 utsågs Hoodin av Red Herring till ett av de 100 mest lovande start up-bolagen i världen.

E-post: ir@hoodin.com