Hööks öppnar två nya butiker i Finland

Report this content

Hööks Hästsport öppnar den 19 och 26 september två nya butiker i Finland. Torsdagen den 19 öppnar butiken i Raisio och torsdagen den 26 i Espoo. Detta blir Hööks tredje och fjärde butik i Finland och med detta så har butikskedjan 42 butiker i Norden.

– Äntligen är det dags för fler Hööks-butiker i Finland! Vi har sedan några år en butik i Vantaa och en i Ylöjärvi som har blivit väldigt populära bland våra kunder, säger Joachim Höök, VD i Hööks. Många Finska kunder har länge önskat fler butiker och vi vet därför att butikerna i Raiso och Espoo kommer att glädja många häst- och hundintresserade.

– Vår målsättning är att med personal som är experter på häst, ge våra kunder det lilla extra gällande service och kvalitet. De nya butikerna är fulla med bra öppningserbjudanden och höstens nyheter. Med Hööks breda och prisvärda sortiment till ryttare, häst och hund så har vi en väldigt fin utveckling både i butik och på e-handel i Finland.

I och med öppningen av dessa butiker består nu Hööks butiksnät av fyra butiker i Finland 30 i Sverige, sex i Norge, och två i Danmark.

Hööks är Nordens största butikskedja med e-handel för häst- och hundintresserade och omsätter knappt 400 MSEK. Företaget startade med sadelmakeri för över 80 år sedan och har en gedigen tradition och kunskap inom hästområdet. Hööks första postorderkatalog gavs ut 1979 och företagets första webbshop lanserades 1999 i Finland, Sverige, Norge, och Danmark.

För ytterligare information, v g kontakta Joachim Höök (VD), +46 70-651 87 50 joachim.hook@hooks.se

Taggar: