Hööks stödjer kampen mot Bröstcancer!

Report this content

Hööks ökar sitt engagemang i kampen mot bröstcancer genom att samarbeta med Cancerfonden som ”Rosa Företag”. Företaget har tagit fram sex specialdesignade rosa produkter som kommer att säljas i Hööks samtliga 30 svenska butiker och på e-handeln. 20 % av försäljningsvärdet på dessa produkter kommer oavkortat gå till Rosa Bandet och forskningen mot bröstcancer.

– Som marknadsledande inom hästsport med övervägande kvinnliga kunder och anställda känner vi att vi vill göra allt vi kan i denna viktiga fråga, säger Joachim Höök, VD i Hööks. Genom dessa rosa produkter har våra engagerade kunder en unik möjlighet att tillsammans med Hööks bidra till kampen mot bröstcancer. Vårt mål är att samla in över 200 000 kronor.

– Vi vet idag att ett aktivt liv minskar risken för att drabbas av cancer och hästsport är en fantastiskt fin och aktiv livsstil som gör att Cancerfondens satsning ligger helt i linje med vad vi står för.

För ytterligare information, v g kontakta Joachim Höök (VD), 070-651 87 50 eller joachim.hook@hooks.se

Hööks är Nordens största butikskedja och driver även e-handel för häst- och hundintresserade med en omsättning på knappt 400 MSEK. Företaget startade med sadelmakeri för över 80 år sedan och har en gedigen tradition och kunskap inom hästområdet. Hööks första postorderkatalog gavs ut 1979 och företagets första webbshop lanserades 1999 i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I tillägg till att beställa varor får kunderna information och tips om hästar och hästutrustning. Hemsidan är idag en av de mest besökta inom hästbranschen i Norden.