Hööks travar på mot butik nummer 40, 41, 42 och 43

Report this content

Hööks Hästsport öppnar på torsdag den 29/8 sin 40:e butik och denna gång i Umeå på bästa läge i handelsområdet Ersboda.

– Äntligen är det dags för en Hööks-butik i Umeå! Många kunder har länge uttryckt sin önskan att vi skall öppna en butik i Umeå och vi vet därför att butiken kommer att glädja många häst- och hundintresserade, säger Joachim Höök, VD i Hööks.

- Vår målsättning är att med personal som är experter på häst, ge våra kunder det lilla extra gällande service och kvalitet. Butiken är full med bra öppningserbjudanden och höstens nyheter. Med Hööks breda och prisvärda sortiment till ryttare, häst och hund så känner vi dessutom att butiken är ett välkommet tillskott till handeln i Umeå.

I och med öppningen av butiken i Umeå består nu Hööks butiksnät av 30 butiker i Sverige, sex i Norge och två i vardera Danmark och Finland. Dessutom så planeras tre till butiker under hösten.

Hööks är Nordens största butiks- och distanshandelskedja för häst- och hundintresserade och omsätter drygt 350 MSEK. Företaget startade med sadelmakeri för över 80 år sedan och har en gedigen tradition och kunskap inom hästområdet. Hööks första postorderkatalog gavs ut 1976 och företagets första webbshop lanserades 1999 i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I tillägg till att beställa varor och kataloger får kunderna information och tips om hästar och hästutrustning. Hemsidan är idag en av de mest besökta inom hästbranschen i Norden.

För ytterligare information, v g kontakta Joachim Höök (VD), 070-651 87 50 eller joachim.hook@hooks.se