Delårsrapport för perioden januari - juni 2003

Delårsrapport för perioden 1 januari - 30 juni 2003 · Rapporten avser Hörnell Holding koncernen. Hörnell Holding AB hade ingen verksamhet innan det förvärvade Hörnell International AB den 28 maj 2002. · Omsättningen för årets 6 första månader uppgår till 186,1 Mkr. Den stärkta kronan har påverkat försäljningen negativt med 14,7 Mkr. Fjolårets försäljning under samma period uppgick till 187,6 Mkr (Se Hörnell International koncernens siffror). · Rörelseresultatet med jämförbara tal (Se Hörnell International koncernens siffror) för de första 6 månaderna 2003 blev 46,9 Mkr att jämföra med 39,9 Mkr föregående år (+ 17,5 %). Resultatförbättringen har skett trots negativa valutakursförändringar och tack vare bättre kvalitet, lägre utvecklingskostnader samt rationaliseringar i produktion och administration. · Resultatet efter finansiella poster i Hörnell Holding koncernen uppgick till 20,8 Mkr. · Vinsten per aktie under första halvåret i Hörnell Holding uppgick till 1,26 kr. · Fonden Swedetech, som utgör en av bolagets huvudägare, kommer att upplösas till hösten enligt plan. Huvudägarna har därför givit uppdrag till D. Carnegie AB att finna en eller flera lämpliga investerare som är intresserade av att köpa aktier i bolaget. För ytterligare information kontakta: Krister Larnmark, Verkställande direktör, Hörnell Holding AB (publ) Tel 0241-624 10, E-post: krister.larnmark@hornell.com Besök oss gärna för aktuell information på www.hornell.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01380/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01380/wkr0002.pdf Hela rapporten