Hörnell - ny AffärsController

Hörnell - ny AffärsController Jan Nordin har utsetts till ny AffärsController i Hörnell International AB (publ). Jan kommer att ingå i företagets ledningsgrupp. Jan kommer närmast ifrån Plastprodukter i Malung AB där han har varit VD sedan 1996. Jan har även innehaft ledande befattningar inom Spendrups och Teli. Han tillträder tjänsten den 15 augusti 2001. Hörnell i korthet Hörnell har sedan 1980 utvecklat, tillverkat och marknadsfört personlig skyddsutrustning för svetsare. I dag tillhandahåller Hörnell svetshjälmar med automatiskt nedbländande svetsglas och aktiva andningsskydd samt därtill hörande tillbehör. Hörnell, som marknadsför svetshjälmar under varumärket SPEEDGLAS och andningsskydd under varumärket ADFLO, bedöms vara marknadsledande inom det snabbt växande världsmarknaden för svetshjälmar med automatiskt nedbländande svetsglas. Hörnells försäljning sker i huvudsak utanför Sverige genom ett återförsäljarnät i cirka 60 länder. Huvudkontoret är beläget i Gagnef och dotterföretag finns etablerade i USA, Tyskland, England, Frankrike, Italien, Polen och Brasilien. Per 30 september var 214 personer anställda i Hörnell, varav 156 i moderbolaget. Gagnef den 22 december 2000 Hörnell International AB (publ), Styrelsen För ytterligare information kontakta: Krister Larnmark, Verkställande direktör, Hörnell International AB (publ) Telefon: 0241-624 00 alt. E-post: info@hornell.com Besök gärna vår hemsida för aktuell information om Hörnell: www.hornell.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00430/bit0002.pdf