över 99 procents anslutning till Hörnell Holdings erbjudande

Över 99 procents anslutning till Hörnell Holdings erbjudande Vid anmälningstidens utgång den 6 maj 2001 för Hörnell Holding ABs erbjudande enligt prospekt daterat den 11 april 2002 till aktieägarna och innehavarna av konvertibla skuldebrev i Hörnell International AB hade aktieägare representerande 99,7 procent av aktier och röstetal i Hörnell International accepterat erbjudandet. Erbjudandets aktiealternativ har accepterats av Åke Hörnell (inklusive av Åke Hörnell helägda bolag) och Swedetech, vilka tillsammans representerar 63,1 procent aktier och röstetal, samt ägare till 8,5 procent av aktier och röstetal. Försäkringsaktiebolaget Skandia, vilka äger 27,7 procent av aktier och röstetal, samt ägare till 0,4 procent av aktier och röstetal har accepterat erbjudandets kontantalternativ. Skandia Investment KB avser att teckna aktier och tillskjuta förlagslån motsvarande de aktier och förlagslån vilka Försäkringsaktiebolaget Skandia skulle ha haft rätt att teckna respektive erhålla vid accept av erbjudandets aktiealternativ. Innehavare av 87 procent av utestående konvertibla skuldebrev har accepterat erbjudandet. Beslut om fullföljande förväntas fattas i början av vecka 22 då även redovisning av likvid förväntas ske. Aktieägare och innehavare av konvertibla skuldebrev som inte har accepterat erbjudandet har möjlighet att anmäla sig enligt de villkor som framgår av prospekt daterat den 11 april 2002 till och med den 21 maj 2002. Prospekt och anmälningssedel kan rekvireras från Hörnell Holding telefon: 0241-624 00. Hörnell Holding avser efter fullföljande av erbjudandet att inleda tvångsinlösen av återstående aktier i Hörnell International. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/14/20020514BIT00260/wkr0002.pdf