Varsel

Hörnell genomför stora rationaliseringar · Hörnell International AB planerar att genomföra stora rationaliseringar i företagets produktionsenheter i Gagnef och Borlänge med avsikt att stärka företagets konkurrenskraft ytterligare. · Investeringar i automatiserade system för tillverkning av komponenter till svetsglas (bl.a. celler med flytande kristaller) kommer att tas i drift under sommaren med målsättningen att öka kapaciteten och minska kostnaderna. · Som en konsekvens av genomförda rationaliseringar så uppstår en arbetsbrist varför företaget har varslat 23 arbetare. Varslet har lämnats till Länsarbetsnämnden och fackliga förhandlingar har inletts. Gagnef den 8 maj 2002 Krister Larnmark Verkställande direktör och koncernchef För ytterligare information kontakta: Krister Larnmark, Verkställande direktör, Hörnell International AB(publ) Telefon: 0241-624 10 alt. e-post: krister.larnmark@hornell.com Besök gärna vår hemsida för aktuell information om Hörnell: www.hornell.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/08/20020508BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/08/20020508BIT00170/wkr0002.pdf