Imorgon är det Hörselskadades Dag, i hela landet

I morgon, lördag 20 oktober, är det Hörselskadades Dag. Det uppmärksammar HRF med aktiviteter på ett 90-tal orter runt om i landet – och en uppmaning till allmänheten att testa hörseln.

På Hörselskadades Dag, imorgon lördag, sätter föreningar inom Hörselskadades Riksförbund (HRF) fokus på situationen för landets 1,4 miljoner hörselskadade. Då anordnas arrangemang på olika håll i landet.
Med anledning av Hörselskadades Dag och den pågående Hörselveckan upp­manar HRF hela svenska folket att kolla hur de hör. Och det är enkelt: HRF erbjuder hörseltest på webben och i telefon på 0900–20 33 000. Nytt för i år är HRFs app “Hörseltestaren” för iPhone/iPad och Android. Länkar till HRFs hörseltest och mer hörselinformation finns på www.horseltest.se

Detta händer på Hörselskadades Dag – län för län
Läs mer om vad som händer på på Hörselskadades Dag – län för län, ort för ort – i vårt kalendarium med lokala arrangemang och kontaktpersoner.

För mer information och tips på lokala intervjupersoner:
Ingvild Falkenhaug, informationschef, tel: 070-536 22 43, e-post: ingvild.falkenhaug@hrf.se

Hörselskadades Riksförbund (HRF) är en av världens största hörselskadeorganisationer med cirka 32 000 medlemmar från norr till söder. Vi arbetar för ett samhälle där alla hörselskadade kan leva full delaktighet och jämlikhet. Läs mer om HRF på www.hrf.se.