Hotel Diplomat säljer Dippan till nattklubben Bygget i Åre

Report this content

Hotel Diplomat har sålt byggnaden och verksamheten Mörviken Ski i Åre AB, mer känt som Dippan, till Tobias Larsson, ägare av bland annat Bygget i Åre och Kallis på Visby Strand. I försäljningen av Dippan har inkluderas affärsrörelserna afterski, restaurang och nattklubb.

– Vi har alltid fascinerats av denna vackra fastighet och ville försäkra oss om att den skulle fortsätta vara ett nöjeshus, och inte omvandlas till ännu fler bostäder, säger Tobias Larsson.

Under våren 2013 offentliggjordes det att Hotel Diplomat AB ämnade sälja Åregården, Country Club och Dippan, tre av den svenska fjällvärldens mest kända varumärken för att istället satsa på storstadshotell. Familjen Malmström har ägt verksamheten i Åre i över 40 år.

Hotel Diplomats VD Anna Cappelen är nöjd med försäljningen.

– Vi har sedan en tid tillbaka legat i diskussion med Tobias och har nu kommit till ett avslut. Tobias är välkänd inom branschen och i Åre. Vi tror att han kan förvalta husets arv väl och göra det till en mötesplats även i framtiden, säger hon.

För mer information, kontakta gärna:
Anna Cappelen, VD Hotel Diplomat Stockholm

E-mail: anna.cappelen@diplomathotel.com

Om Hotel Diplomat
Hotel Diplomat Stockholm och Åre drivs av fjärde generationen Malmström. I koncernen ingår Hotel Diplomat med T/BAR Scandinavian Brasserie på Strandvägen i Stockholm, samt Åre-baserade Hotel Diplomat Åregården med Åregårdens Bar & Bistro, Vinbaren och Country Club. Hotel Diplomat i Stockholm är certifierat enligt ISO 14001 och Hotel Diplomat Åregården är Svanenmärkt.