Devrim Mavi blir ny chefredaktör för Hotellrevyn

Devrim Mavi blir ny chefredaktör på Hotell- och restaurangfackets tidning Hotellrevyn från årsskiftet. Devrim Mavi är idag chefredaktör på tidskriften Arena.

Devrim kommer närmast från tidskriften Arena, där hon varit chefredaktör sedan 2007. Tidigare har hon bland annat arbetat som reporter på Kommunals tidning Kommunalarbetaren och varit chefredaktör för kulturtidskriften Mana.

-Det ska bli väldigt roligt komma till Hotellrevyn och tillsammans med redaktionen fortsätta att utveckla den fantastiska medlemstidning som Hotellrevyn är, säger Devrim Mavi.

-Vi kan idag se hur servicebranschen och anställda i den påverkas negativt av den förda politiken. För mig är det viktigt att kunna sätta de villkor som servicebranschen verkar under i människors medvetande. Min förhoppning är att Hotellrevyn i framtiden kan spela en ännu större opinionsbildande roll, säger Devrim Mavi.

Hotellrevyn har en upplaga på 40 000 och kommer ut med 10 nummer per år. Tidningen finns också på nätet, www.hotellrevyn.se

Devrim Mavi tillträder tjänsten vid årsskiftet.

Läs intervju med Devrim på:

Devrim Mavi, 073 – 354 54 68
Lovisa Lagerström Lantz, kommunikationschef HRF, 070 -592 45 46

Hotell- och Restaurangfacket, HRF, organiserar anställda på hotell, restauranger, barer, nattklubbar, kasinon, konditorier, cateringföretag, bingo- och bowlinghallar, konferens- turism- och nöjesparksanläggningar. Medlemmarna jobbar inom en mängd yrken. Förbundet bildades 1918.