Hotell- och restaurangfacket (HRF) inleder samarbete med Foodrunners

HRF och det nystartade techbolaget Foodrunners inleder ett samarbete för lägre matkostnader för HRF:s medlemmar.

Foodrunners är ett nystartat bolag som tillhandahåller en tjänst via en applösning som möjliggör för konsumenter att sänka sina matkostnader. Utöver appens ordinarie funktion ingår förmånliga erbjudande för HRF:s medlemmar.

- HRF:s viktigaste uppdrag är att tillvarata medlemmarnas intressen, både i arbetslivet och i vardagen. Vårt samarbete med Foodrunners kommer att generera stor nytta och lägre kostnader för våra medlemmar, säger Pim van Dorpel, HRF:s vice ordförande.

Samarbetet mellan HRF och Foodrunners startar i juni och kommer att pågå under andra halvåret 2021.

- Pandemin har drabbat Sverige på flera sätt och besöksnäringen har drabbats hårdast gällande jobben. När vi letade efter en samarbetspartner var vår ambition att landa i något som gör så stor nytta som möjligt. HRF:s medlemmar har haft det tufft och det här är ett sätt för oss att ge tillbaka till dem som burit branschen genom krisen, säger Michael Kärrberg, Foodrunners VD.

Om HRF
Hotell- och restaurangfacket (HRF) är en facklig organisation för anställda inom hotell- och restaurangbranschen samt övrig besöksnäring. Förbundet har cirka 30 000 medlemmar som arbetar på drygt 14 000 arbetsplatser.

Om Foodrunners
Foodrunners är ett nystartat techbolag med Europas första prisjämförelseapp för mat i butik. Foodrunners vision är att hjälpa människor världen över göra mer kostnadseffektiva, informerade, hälsosamma och miljövänliga beslut när de handlar mat i fysisk butik.