Pressinbjudan: Varför finns det inte Nattis när det finns Dagis?

Sveriges kommuner har idag ingen skyldighet att ordna barnomsorg utanför kontorstid. Varför har de inte det? Hotell- och restaurangfacket och Kommunal bjuder in till seminarium och diskussion om barnomsorg utanför kontorstid.

Tid: onsdag den 7 juli klockan 11.00-12.15 Plats: Restaurang Hamnplan 5, Visby Deltar gör Ella Niia, ordförande Hotell- & Restaurangfacket, Annelie Nordström, ordförande Kommunal, Veronica Palm, (s) riksdagsledamot Maria Stockhaus, (m) ordförande SKL:s utbildningsberedning Helene Sigfridsson, generalsekreterare Makalösa Föräldrar, Per-Arne Andersson, chef för lärande & marknad SKL

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA: Lovisa Lagerström Lantz, Kommunikationschef HRF, 070 – 592 45 46 Märit Rönnols, pressekreterare Kommunal, 010-4427130

________________________________________ Hotell- och Restaurangfacket, HRF, organiserar 38.000 anställda på hotell, restauranger, barer, nattklubbar, kasinon, konditorier, cateringföretag, bingo- och bowlinghallar, konferens- turism- och nöjesparksanläggningar. Medlemmarna jobbar inom en mängd yrken. Förbundet bildades 1918.
Fackförbundet Kommunal organiserar drygt 500 000 anställda i kommuner, landsting och privat sektor. Åtta av tio medlemmar i Kommunal är kvinnor. En tredjedel är under 30 år eller yngre. Läs mer om Kommunal på www.kommunal.se/Om-Kommunal