Pressinbjudan Så tyckte allmänheten – så går facket vidare: Ny TEMO-undersökning och rapport om salladsbarskonflikten i Göteborg måndag 2 april

Pressinbjudan Så tyckte allmänheten – så går facket vidare: Ny TEMO- undersökning och rapport om salladsbarskonflikten i Göteborg måndag 2 april

På måndag 2 april avbryter Hotell- och restaurangfacket blockaden mot salladsbaren Wildn Fresh i Göteborg. Då presenteras en färsk TEMO-undersökning om hur allmänheten har uppfattat HRFs agerande och hur man tycker att fackföreningar bör agera i sådana här fall. Dessutom presenteras då en ny rapport om konflikten och dess konsekvenser, samt Hotell- och restaurangfackets slutsatser inför framtiden på ett lunchseminarium.
Tid: måndag 2 april kl 11.00 Plats: Restaurang Trappan, Folkets Hus, Järntorget i Göteborg

Vi bjuder på mat och dryck.

Hotell- och restaurangfacket har nu i positiv och konstruktiv anda varit i kontakt med de nya ägarna, Margareta och Stefan Mattsson. Fackföreningen och de nya ägarna ska träffas nästa vecka för att diskutera samma avtal för att garantera de anställdas löne- och arbetsvillkor som alla andra runt omkring redan har.

- Vi har goda förhoppningar om att – som i de andra tusen fallen varje år – relativt snabbt kunna hitta en gemensam lösning genom lugn och saklig dialog, säger Dan Fransson på Hotell- och restaurangfacket i Göteborg.

PRESSMEDDELANDE HOTELL OCH RESTAURANG FACKET www.hrf.net Daniel Färm, kommunikationschef, 070-650 12 09, daniel.farm@hrf.net Olof Palmes Gata 31, Box 1143, 111 81 Stockholm, Tel 0771-57 58 59