Valberedningen föreslår nygammal ledning för Hotell- och restaurangfacket

Ella Niia föreslås att väljas om som förbundsordförande för Hotell- och restaurangfacket. Samtidigt föreslås två nya namn i ledningen: Therese Hulthén (som andre förbundsordförande) och Mats Hansson (som tredje förbundsordförande). Det framgår av valberedningens förslag till ny förbundsstyrelse och arbetsutskott, som ska väljas på förbundets kongress på Arlanda den 23-26 maj.
Valberedningen föreslår även nya namn på hälften av platserna i Hotell- och restaurangfackets förbundsstyrelse.

- Vi har försökt att hitta en sammansättning på såväl förbundsstyrelse som AU, som innebär en bra balans mellan å ena sidan kontinuitet och erfarenhet, å andra sidan förnyelse. Vi har även noga vägt in geografisk tillhörighet, yrkesbakgrund, samt den mångfald som präglar förbundets medlemmar och förtroendevalda. Men framför allt har det handlat om att hitta de personer som vi bedömer har starkast förtroende bland medlemmar och i organisationen; och som även är de mest lämpade för dessa viktiga uppdrag, säger Mildred "Millan" Forsberg, valberedningens ordförande.

PRESSMEDDELANDE HOTELL OCH RESTAURANG FACKET www.hrf.net Daniel Färm, kommunikationschef, 070-650 12 09, daniel.farm@hrf.net Olof Palmes Gata 31, Box 1143, 111 81 Stockholm, Tel 0771-57 58 59