Välkommen Stefan Löfven!

HRF välkomnar Stefan Löfven som ny partiledare för Socialdemokraterna. Med Stefan Löfven får partiet en ledare med trygg förankring i de fackliga frågorna.

-Vi är väldigt glada över verkställande utskottets förslag och välkomnar Stefan Löfven som nya partiledare! Det känns väldigt bra att vi kommit till beslut i en snabb process. Det gagnar varken partiet eller enskilda personer att vi drar ut på frågan, Socialdemokraterna behöver en partiledare och idag har vi det! En väldigt bra sådan dessutom, säger Ella Niia, förbundsordförande för Hotell- och restaurangfacket.

-Jag känner mig väldigt trygg i att arbetsmarknadsfrågorna nu kommer att få stort fokus i Socialdemokraternas politik. I Stefan Löfven får vi en partiordförande som ser en helhet och jag känner mig starkt förvissad om att Löfven inte bara ser industrin utan också en stor och växande tjänstesektor.

Ella Niia, förbundsordförande HRF, 070 – 652 24 33
Lovisa Lagerström Lantz, kommunikationschef HRF, 070 -592 45 46

Hotell- och Restaurangfacket, HRF, organiserar anställda på hotell, restauranger, barer, nattklubbar, kasinon, konditorier, cateringföretag, bingo- och bowlinghallar, konferens- turism- och nöjesparksanläggningar. Medlemmarna jobbar inom en mängd yrken. Förbundet bildades 1918.