Hotels.com utser ny marknadsdirektör

Report this content

Hotels.com världens mest besökta hotellbokningssajt har utsett Matt Walls som marknadsdirektör för Europa, Mellan Östern och Afrika. Matt kommer ta ett helhetsansvar för marknadsområdet EMEA.

Matt, har varit marknadschef på Hotels.com sedan 2003, och befordras till direktör för att leda företagets expanderande marknadsföring inom EMEA-området. Han kommer att vara ansvarig för såväl strategin för som verkställandet av Hotels.com´s on-line och off-line marknadsföring inom EMEA-området samt fortsätta utveckla det starka teamet inom företaget.

Hittills i år har Hotels.com lanserat lokala sajter i Kroatien, Lettland, Turkiet, Island, Ukraina, Estland, Grekland och ytterligare länder vilket gör att EMEA-området innefattar idag 31 sajter, 24 av dessa är lokala.

“Matt tar med sig omfattande erfarenheter till sin nya roll, särskilt inom on-line marknadsföring, där han kommer att driva vår betalda och organiska sökmotorsmarknadsföring såväl som att utveckla vår affiliate marknadsföring och marknadsföring i andra kanaler. Han har också framgångsrikt varit involverad i varumärkets positionering i Storbritannien och andra europeiska marknader och kommer ha stor nytta av den erfarenheten när vi fortsätter att expandera,” säger Nigel Pocklington, verkställande direktör för EMEA området, Hotels.com.

Innan Matt började sin anställning hos Hotels.com, var han marknads- och säljchef för Buzz, Stobritanniens tredje största lågprisflygbolag, där han var ansvarig för lanseringen av varumärket i central-Europa och var delaktig i affärsutvecklingen utanför Storbritannien. Innan dess var han ansvarig för marknadsföringen inom resebranschen för GB Airways Limited och fick även i uppgift att ansvara för intäktsökningen utanför Storbritannien samt utveckla en utomeuropeisk säljkår.