Ulrika Moström Ågren blir operativt ansvarig hos Happydress AB

Ulrika Moström Ågren är civilekonom med många års erfarenhet av att arbeta och driva företag tillsammans med duktiga entreprenörer.

”Jag har insett att jag är en bra parhäst till entrepenörer, jag gillar att vara länken mellan det strategiska och det operativa och få verksamheten att må bra och leverera ur flera aspekter. Att få bidra till och vara en del av ett kreativt och välmående företag som drivs av två superkompetenta kvinnor ser jag oerhört mycket fram emot."

Ulrika Moström Ågren kommer närmast från reklambyrån Zellout där hon haft rollen både som operativ chef och senast som vd samt delägare. Tidigare har hon varit verksam som vd i företag både inom mode- och inredningsbranschen.

"Det känns jätteroligt och spännande med en helt ny roll på företaget. Vi har ett stort förtroende för Ulrika och ser verkligen fram emot att driva varumärket House of Lola framåt tillsammans med Ulrika och övrig personal", säger Lottis Sparrman och Anna Eklund, grundare av Happydress.

Happydress AB är ett klädföretag som genom varumärket House of Lola säljer egendesignade vuxen- och barnkläder och skor via egen webbshop samt via hemförsäljning - Priority shopping. Företaget startades 2008 och har sedan starten haft en mycket snabb tillväxttakt. 2013 utnämndes Happydress AB, utav Dagens Industri, till Sveriges 5:e snabbast växande företag i alla branscher och blev vinnare av Gasellpriset i Uppsala län.