• Houzz/

Houzz, världsledande plattform för heminredning och design, lanseras nu i Sverige

Houzz, den ledande plattformen för heminredning och design, lanserar nu en svensk version av plattformen, houzz.se, samt appar för svenska iOS- och Androidanvändare - speciellt anpassade för behoven på den svenska marknaden. Ett starkt intresse för Houzz bland svenskar i kombination med stort intresse för svensk design bland Houzz användare runt om i världen ligger bakom Sverigelanseringen.

Fler än 35 miljoner unika användare hittar varje månad sin inspiration till hemmet via Houzz. På plattformen kan de även råd från nätets största community för heminredning. Dessutom kan de hitta produkter, anlita proffs och hantera renoveringsprojekt från början till slut. Det finns även över 800 000 yrkesverksamma på plattformen fördelade över 60 kategorier, exempelvis arkitekter, designers, inredare, produktdesigners och landskapsarkitekter. Genom att vara med på plattformen kan de yrkesverksamma visa upp sitt arbete, bygga sitt varumärke och hitta nya kunder lokalt och internationellt.

Houzz är kostnadsfritt och enkelt att använda. Plattformens teknik hjälper till att föra samman de som vill inreda sina hem med yrkesverksamma vars kompetens kan hjälpa till i processen.

Genom houzz.se, kan svenskar bland annat:

• Hitta inspiration genom bilder på inredning, exteriör och trädgårdar från Sverige och resten av världen. Med mer än 7 miljoner bilder erbjuder Houzz världens största bilddatabas för designade och inredda hem.
  • Göra hemmadrömmen till verklighet genom möjligheter att hitta och samarbeta med de bästa professionella arkitekterna och inredarna i Sverige.
  • Läsa guider och få råd av svenska heminredare och designers gällande bland annat inredning, bostads- och trädgårdsdesign.
  • Få hjälp av det största communityt för inredning och design på nätet, som består av både bostadsägare och yrkesverksamma heminredare.
  • Upptäcka nya produkter, möbler och material, både lokalt och runt om i världen.

För svenska yrkesverksamma inom inredning och design erbjuder Houzz möjligheten att öka synligheten, komma i kontakt med bostadsägare och utnyttja Houzz teknik för att samarbeta med kunder i alla skeden av ett projekt.

Adi Tatarko, grundare och vd för Houzz, kommenterar: ”Redan från start har vårt uppdrag varit att leverera den bästa tekniken och användarupplevelsen för heminredning och design genom att lägga fokus på varje del av processen. Vi är stolta över att kunna erbjuda svenska användare och yrkesverksamma lokalt innehåll och teknik för att bygga om och utforma sitt hem. Det gör hela processen roligare och mer produktiv. Vi ser också fram emot att koppla samman svenska yrkesverksamma och bostadsägare med vårt community runt om i världen. Skandinavisk design är bland det mest efterfrågade hos Houzz globala community och vi vet att användare är väldigt sugna på att få tillgång till mer inspiration, produkter och expertis inom svensk design”.

Houzz har etablerat ett team under ledning av Nordenchefen Marcus Hartwall för att hjälpa både yrkesverksamma och bostadsägare att få ut så mycket som möjligt av den nya svenska plattformen.

Houzz firade under torsdagskvällen sin lansering med ett event på Absolut Atelier där bland annat kända svenska designers och arkitekter deltog.

För pressbilder, vänligen besök: https://fileshare-emea.bm.com/fl/qn1JaoEewN

För mer information om houzz.se, vänligen kontakta:

Marielle Björklund Poveda
Presskontakt, Burson-Marsteller
marielle.poveda@bm.com

Houzz är den ledande plattformen för heminredning och design som förser människor med allt som behövs för att förbättra hemmen, från början till slut – online eller från mobila enheter. Från inredning av små rum till att bygga sitt eget hem och allt däremellan, sammankopplar Houzz miljontals bostadsägare, inredningsintresserade och professionella inredare runt om i landet och över hela världen. Med världens största databas för bostadsdesign och ett levande community stärkt av teknologin, är Houzz det enklaste sättet för människor att hitta inspiration, få råd, köpa produkter och anställa yrkesverksamma för att omvandla sina idéer till verklighet. Huvudkontoret ligger i Palo Alto, Kalifornien, men Houzz har också internationella kontor i London, Berlin, Sydney, Moskva och Tokyo. För mer information, besök houzz.se.