Houzz lanserar nytt inredningsprogram

Houzz, världsledande plattform för inredning och design lanserar nu ett svenskt TV-program för inredningsälskare. I programmet som heter ”Rum för dig” överraskar svenska kändisar personer i sin närhet med en renovering. För tittarna blir det både inspirerande inredningslösningar och känsloladdade inblickar i våra kändisars närmaste relationer. Programmet leds av Laila Bagge och bland deltagarna hittar vi bland annat Patrik Sjöberg och Maria Montazami. Sändningsstart är den 22 augusti på TV3.

Idén till ”Rum för dig” föddes efter att skådespelaren Ashton Kutcher förra året överraskade sin mamma med en renovering. Allt filmades och videon som gjordes tillsammans med Houzz blev en viral succé och sågs av miljontals tittare på YouTube.

”Vi hade aldrig kunnat föreställa oss det gensvar som videon fick runt om i världen och därför bestämde vi oss för att göra en programserie i samma anda och premiärvisa den i Sverige”, säger Marcus Hartwall, Nordenchef på Houzz.

Detta är första gången som Houzz, som både blivit utsett till ett av världens mest innovativa företag och till världens bästa app av Google, satsar på att göra ett traditionellt TV-program.

”Vissa kanske höjer på ögonbrynen över att vi trots våra 40 miljoner besökare i månaden satsar på att göra ett traditionellt TV-program, men för oss handlar det om att nå ut i alla kanaler som våra användare finns i och hitta nya sätt att inspirera”, säger Marcus Hartwall.

Det är Houzz som tagit fram och äger formatet ”Rum för dig” och om programmet blir en framgång i Sverige är chansen stor att det även kommer visas i andra länder.

”Huruvida det kommer visas på andra marknader eller inte är en senare fråga. Nu är vi enormt spända på hur programmet kommer tas emot av alla inredningsintresserade svenskar”, säger Marcus Hartwall.

För mer information om programmet och de kändisar som medverkar, vänligen se:

Richard Yams
Tel: +46 70 666 65 38