Houzz presenterar mest populära inredningsbilder 2015

Houzz, världens största community för inredning och design, presenterar vinnarna i ”Best of Houzz 2015” – en utmärkelse som uppmärksammar de mest populära svenska inredningsbilderna från det gångna året. Vinnarna i respektive kategori är de bilder som haft flest visningar och som laddats ner flest gånger av Houzz globala community som består av 35 miljoner användare.

Houzz har mer än 9 miljoner högupplösta inredningsbilder på plattformen som bostadsägare kan använda som inspiration när man planerar att renovera eller bygga om hemma. Svenska bilder har länge varit bland de mest populära – även i andra länder.

– Svenska bilder som visar inredning, arkitektur och design är eftertraktade eftersom många i andra länder gillar vår svenska inredningsstil. När Houzz nu finns i en svensk version ser vi hur bilden av svensk design stärks ännu mer eftersom det hela tiden strömmar in fler högkvalitativa foton på plattformen som svenskar står bakom. Den här utvecklingen skapar en bra grogrund för svenska företag som vill nå ut med sina projekt internationellt. Jag känner mig mycket glad och stolt över hur svenskar gjort ett så tydligt avtryck på Houzz under det gångna året, säger Marcus Hartwall, Nordenansvarig på Houzz.

Bakom vinnarbilderna står både etablerade arkitekter som exempelvis Johan Sundberg och Torsten Ottesjö såväl som nya uppstickare. Alla vinnarbilder har gemensamt att de tillhör de bilder som laddats ner allra mest av Houzz 35 miljoner användare under det gångna året.

Här följer ett axplock av årets svenska vinnare i olika kategorier:

Årets vinnare i kategorin balkong/trädäck -  https://goo.gl/GChM7W
Årets vinnare i kategorin fasad - https://goo.gl/E3zj34
Årets vinnare i kategorin vardagsrum - se här: https://goo.gl/9lpOyM

För alla vinnare och kategorier, vänligen besök: http://www.houzz.se/best-of-houzz-2016

Alla vinnarbilder finns att ladda ner högupplösta, fria för media att publicera: https://goo.gl/KvC5zP

För mer information om Best of Houzz 2015, vänligen kontakta:

Marielle Poveda, +46 76 546 12 05, marielle.poveda@bm.com

Burson-Marsteller för Houzz Sverige